Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:
Interviuri:
Primul raliu pentru Ramona Rusu
Winter Rally Covasna a fost debutul meu in aceasta ramura a motorsportului si m-am gandit sa va povestesc si voua pe scurt din experianta mea.
citeşte tot articolul >>
Echipajul Sebi Barbu/Răzvan Hulea
Echipajul sibian s-a impus la clasa rezervată maşinilor cu două roţi motrice şi a terminat pe 5 în clasamentul general.
citeşte tot articolul >>
Hideg Krisztian castiga Winter rally Covasna 2016
Hideg Krisztián: “Lupta cu Gergo Szabo si Antal Kovacs a fost deschisa pana la ultimele probe”
citeşte tot articolul >>
Norbert Major/Robert Major
Norbert Maior a debutat la Trofeul Primaverii
citeşte tot articolul >>
Echipajul Toader/Badea a testat gheaţa de la Covasna! Cu succes, chiar!
Cu siguranţă că o cursă pe zăpadă şi gheaţă nu se compară cu un raliu propriu-zis din campionatul intern
citeşte tot articolul >>
Video: 12. WINTER RALLY COVASNA - Covasna

Regulament

REGULAMENT  

 

 

1. Conditii de participare 

Vor putea participa orice tip de autovehicule cu tractiune integrala, indiferent de dotari, cu respectarea normelor de securitate prevazute in regulamentul cadru, atv-uri, cu respectarea normelor tehnice si de securitate prevazute in regulamentul de enduro.
Competitia va avea doar sectiunea Open, iar clasele la care se va putea participa vor fi : auto si atv.
Un echipaj la clasele auto este compus numai din pilot si copilot. 

 

1.2. Norme de securitate

- sectiunea AUTO OPEN

Obligatorii:- dotarile din fabrica, casti protectie pentru pilot si copilot omologate auto moto, manusi de protectie, cric,transportul combustibilului în masina este interzis, pe parcursul traseului este obligatorie purtarea centurilor de siguranta si a castilor de

Protectie, trusa de prim-ajutor, sufa de remorcare, echipament de comunicare (telefoane mobile), extinctor cu manometru minim 2 kg, prelata sau orice alt material impermeabil cu dimensiunile 6x3m

Recomandari: manusi de protectie, hrana si apa pentru 48 ore, lopata, lanturi pentru roti

- sectiunea Moto-Atv

Obligatorii: -toate atv-urile care se pot prezenta la start vor fi in conformitate din punct de vedere tehnic si al securitatii in conformitate cu prevederile regulamentului de enduro.

2. Start

Masinile care se prezinta la start vor avea obligatoriu numere de participare pozitionate pe usile laterale din fata la loc vizibil.

Ordinea de start se va stabili prin tragere la sorti.

Materialele publicitare distribuite de organizator vor fi obligatoriu fixate vizibil pe suprafata exterioara a autoturismului in functie de indicatiile organizatorului.

 
3. Roadbook
Fiecarui echipaj aliniat la start i se va înmana un roadbook. La terminarea etapei participantii sant obligati sa returneze roadbook-ul arbitrului ce înregistreaza sosirea din traseu. In caz contrar vor fi penalizati (vezi sectiunea PENALIZARI).

În foile de arbitraj si in roadbook,arbitrii de traseu vor consemna ora de start, timpii de intrare si iesire din probele speciale, durata de parcurgere a probelor, precum si ora de sosire intr-o rubrica special mentionata.

Roadbook-urile vor avea legenda. Simbolurile din legenda vor fi standardizate.

Roadbook-ul va avea spatii speciale pentru notatiile arbitrilor (ore de start, timpi inghetati ,etc)
Cronometrarea si trecerea timpilor în roadbook se va face în prezenta participantilor.
Cronometrarea se poate face pina la nivel de secunda.

4. Traseu

Traseul competitiei este stabilit de catre organizatori si parcurs în întregime de acestia, cu autovehicul care sa corespunda punctului 1.1 din Regulamentul Cadru.

Organizatorii asigura participantii ca parcurgerea traseului este autorizata de catre oficialitatile locale.

Organizatorii îsi mentin dreptul de a modifica, traseul etapelor / probelor speciale în functie de starea vremii sau altor situatii exceptionale. Modificarile vor fi aduse la cunostinta participantilor înainte de începerea etapei respective sau pe timpul etapei cu motive intemeiate fara ca o echipa sau echipaj sa fi parcurs acea portiune de traseu.In cazul in care un echipaj/echipa a trecut de ultimul punct de cronometrare, timpul de sosire al concurentilor devine ultimul timp intermediar al echipajelor/echipelor cronometrat pe ultima sectiune de traseu .Pe traseu latimea minima de trecere printre doua obstacole trebuie sa fie 2,50m pentru clasele auto.

Datorita stilului diferit de conducere al echipajelor sau a conditiilor particulare de aderenta precum si a liniei de parcurgere a pozitiei, pot aparea neconcordante între distantele mentionate în roadbook si distanta parcursa efectiv. Aceste diferente (de ordinul metrilor) fata de distanta din roadbook sant considerate ca tolerante de masurare si nu pot fi obiectul unor reclamatii din partea participantilor.

Organizatorul prin reprezentantii sai este obligat sa anunte tipul de banda cu care s-au efectuat marcajele pe traseu si in probele speciale inainte de startul etapei.

Pe sectiunile de traseu deschise circulatiei publice, se vor respecta prevederile Codului Rutier.
Pe tronsoanele de legatura nu este obligatorie purtarea castilor de siguranta. Tronsoanele de legatura vor fi anuntate obligatoriu de organizator inainte de startul in etapa.

Pentru fiecare etapa se vor stabili timpii maximi de parcurgere (TM) pentru fiecare proba speciala, si vor fi anuntati de catre arbitrii de traseu inainte de intrarea pe proba speciala a concurentilor prin notarea in roadbook in cazul claselor auto, prin anuntarea concurentilor inainte de startul in proba prin notarea in foile de arbitraj si prin panotaj la locul de start in proba speciala respectiva.

Pe traseu si în probele speciale pot exista puncte de control (CP) cu arbitru sau fara. CP-urile vor fi marcate, semnalizate vizibil, standardizate si amplasate numai in pozitii de roadbook. CP urile vor avea format A3, potocaliu, orientat portret si vor fi marcate cu banda la partea superioara si inferioara iar in centrul placii de format A3 se va monta un banut cu amprenta. Amplasarea CP-urilor se va face pe marginea drumului sau a caii ce trebuie parcuse, la o inaltime maxima de 2,00m si minima de 1m fata de sol, astfel incit CP-urile sa fie perfect vizibile din masina, din directia de intrare în pozitie, la nivelul ochilor echipajului.

CP-urile, trebuie luate obligatoriu in ordinea fireasca pe parcursul traseului necontand pozitia lor pe road book si vor fi puse pe carnetul de bord in aceeasi ordine in rubricile special amenajate.In caz contrar,daca sunt CP-uri care lipsesc sau nu sunt puse in ordinea fireasca, acestea vor fi anulate si se vor penaliza conform Capitolului 6.2.2 pct. a.

Startul si sosirea sunt considerate CP-uri si se penalizeaza conform capitolului 6.2.1 pct. c si 6.2.2 pct. a.

CP-urile care nu sunt puse de catre organizator conform regulamentului actual nu se iau în considerare si se vor anula. Comisia Sportiva decide dupa verificarea CP-urilor daca sunt sau nu valide. Este interzisa întoarcerea pe traseu în scopul recuperarii unui CP ratat. Fapta se considera ca manifestare nesportiva si se penalizeaza conform pct. 6.2.6 si cu anularea CP-ului respectiv. Iesirea intentionata din traseul stabilit de organizator, fara acordul acestuia, se considera parasire de traseu si se penalizeaza conform Capitolului 6.2.2 pct.d.

La sosirea în probele speciale arbitrii vor nota în road-book si pe foile de arbitraj numarul CP-urilor gasite de echipaj (echipa) pe traseu pâna la acel moment.

Neparcurgerea unei sectiuni de traseu se penalizeaza conform Capitolului 6.2.2 pct.c.
Pe parcursul competitiei este interzis la clasele auto open transportul altor persoane in afara de pilot si copilot,iar in cazul in care se constata incalcarea acestei prevederi se sanctioneaza conform capitolului 6.1 pct.f.

5. Probe speciale
Prin proba speciala se intelege o sectiune de traseu marcata cu banda sau pe roadbook care se puncteaza diferit fata de sectiunea de traseu datorita unui grad de dificultate diferit.(vezi capitolul 6.2.1)
În cadrul competitiei se pot parcurge si sectiuni cu probe speciale ce vor fi marcate în roadbook acestea nu pot fi in numar mai mare de 3 pe tot parcursul traseului. Fiecare din aceste probe a fost parcursa în prealabil de catre organizatori cu autovehiculul care sa corespunda punctului 1.1 din Regulamentul Cadru, iar timpul a fost cronometrat. Pentru a evita blocarea traseului în cadrul unei probe speciale, se va acorda un timp maxim de parcurgere TM-mentionat în roadbook, la expirarea caruia echipajul/echipa va fi evacuata din proba si va fi penalizata ca proba speciala neparcursa (pct 6.2.2.b).Probele speciale vor fi organizate doar in locurile care permit organizatorului eliberarea traseului (scoaterea masinilor blocate in PS) interventia facandu-se in max 15 min dupa expirarea TM.
În cadrul unei competitii pot exista 3 categorii de probe speciale specificate in roadbook:cuantum x 2, cuantum x 3, cuantum x 4,in functie de dificultate.Cuantumul probelor vor fi anuntate de catre organizator prin scrierea in roadbook-ul concurentilor in cazul claselor auto si prin anuntarea pe un panou inainte de intrarea in proba.
Pentru determinarea timpului de parcurgere a unei probe speciale se va cronometra timpul între intrarea si iesirea din proba respectiva.Neparcurgerea partiala sau totala a unei probe speciale atrage dupa sine penalizarea echipajului/echipei de catre organizatori conform cap.6.2.2.b.

La sosirea în proba speciala urmatoare celei pe care a refuzat sa o parcurga, echipajul (echipa) în culpa au dreptul la stop timp, pâna la intrarea în proba, la fel ca si ceilalti concurenti.
Neparcurgerea integrala a probei speciale cu parasirea acesteia inainte de expirarea timpului maxim ,fara acordul arbitrului se considera refuz de parcurgere a probei si se penalizeaza cu 200 de puncte la care se adauga penalizarile de la punctul 6.2.2.b. Depasirea timpului maxim (TM) stabilit de catre organizator duce în mod obligatoriu la scoaterea echipajului în cauza din traseul probei speciale si la penalizarea lui pentru proba speciala neparcursa.

Timpul maxim de parcurgere a probei speciale stabilit de organizator (TM) se modifica daca timpul primului echipaj care parcurge PS (fara a suferi defectiuni tehnice) este mai mare cu cel putin 15% fata de timpul estimat de catre organizator (TE). TM va fi majorat cu acelasi procentaj cu care a fost depasit timpul estimat, rotunjit în plus la minut.

 
6. Penalizari
Toate deciziile privind penalizarile se iau de catre Comisia Sportiva.
Comisia Sportiva poate avea un numar de membri par sau impar.
In caz de egalitate de voturi, Directorul de concurs are dreptul la un vot.Penalizarile în cursul competitiei se vor exprima în puncte.Un punct = 1 minut. Castigatorul competitiei va fi declarat echipajul/echipa cu numarul cel mai scazut de puncte.

Timpul de baza în calcularea penalizarilor pentru fiecare etapa va fi cel mai scurt timp în care un echipaj/ echipa a parcurs etapa respectiva (traseu de roadbook sau proba speciala).

Se vor aplica urmatoarele tipuri de penalizari:

 

6.1. Penalizari cu caracter general

a)- concurentii care se vor prezenta la start in competitie cu autovehiculele de concurs nespalate vor fi penalizati cu 30 puncte de fiecare data cand se va intampla acest lucru.
b) - aruncarea de resturi menajere pe traseu ( pachete de tigari, sticle de bauturi etc.) - 200 puncte iar pentru gesturi repetate excluderea din competitie
c) - limbaj inadecvat fata de oficiali, alti participanti sau spectatori - 200 puncte pana la excluderea din concurs(decizia Comisiei Sportive)
d) - fixarea cablului de troliu sau altor mijloace ajutatoare fara componente de protectie (sufa de copac) - 200 puncte.
e)- schimbarea directiei de troliere prin rezemarea cablului de troliu de copaci se penalizeaza cu -100 puncte.
f)- transportul altor persoane care nu concureaza in autovehiculul de concurs pe parcursul competitiei se penalizeaza cu 200 puncte,iar in cazuri repetate se poate ajunge pana la excluderea din competitie(decizia Comisiei Sportive)
g)-nepredarea roadbook-ului sau a gps-ului in maxim 15 min de la sfarsitul parcurgerii traseului arbitrului care consemneaza sosirea se penalizeaza cu 100 puncte.
h)- in caz de abandon la sosirea in tabara,hotel,bivuac etc.concurentii se vor prezenta obligatoriu la secretariatul competitiei in termen de 15 minute de la sosire ,in caz contrar penalizarea este de 100 puncte.

 

6.2. Penalizari specifice legate de competitie

Toate penalizarile se calculeaza pe echipaj, in cazul concursurilor pe echipe se cumuleaza penalizarile celor doua echipaje.
O etapa de concurs se compune din sectiuni de traseu (traseu) si probe speciale.

 

6.2.1. Penalizari de timp:

a) - fiecare minut de traseu reprezinta- 1 punct penalizare.
b) - fiecare minut în proba ( proba speciala )speciala se penalizeaza astfel:
proba speciala cuantum x2 = 2 puncte
proba speciala cuantum x3 = 3 puncte
proba speciala cuantum x4 = 4 puncte
c) - neprezentarea la start la timp se penalizeaza cu 50 puncte si cu repozitionarea pe grila de start pe ultimul loc.

 

6.2.2. Penalizari de traseu:

a) - punct control ratat (CP) - 50 puncte
b) - proba speciala neparcursa:
- se penalizeaza timpul maxim (TM) pentru acea proba speciala – adica in puncte - TM înmultit cu cuantumul probei (2,3,4) la care se adauga pentru:
proba speciala quantum x2 - 50 puncte
proba speciala quantum x3 - 75 puncte
proba speciala quantum x4 - 100 puncte
- in cazul în care pe parcursul unei probe speciale se afla si un punct de control, în situatia neparcurgerii acesteia se vor penaliza ratarea punctului de control si neparcurgerea probei.
- doborîrea jalonului 10 puncte (se considera jalon doborat in momentul in care jalonul este cazut la pamant),decizia Comisiei Sportive.e considera j- -ruperea benzii 10 puncte
c) – neparcurgerea unei secvente de traseu se penalizeaza prin acordarea echipajului/echipei timpul echipajului/echipei care a parcurs secventa de traseu in timpul cel mai lung la care se adauga 100 puncte la care se adauga penalitatile aferente CP-urilor aflate pe sectiunea de traseu respectiva.
d)—parasirea intentionata a traseului fara acordul organizatorului se penalizeaza prin acordarea echipajului/echipei timpul echipajului/echipei care a parcurs secventa de traseu in timpul cel mai lung la care se adauga 300 puncte(decizia Comisiei Sportive) la care se adauga penalitatile aferente CP-urilor aflate pe sectiunea de traseu respectiva.
e) - Depasirea limitei de viteza în localitati si a limitelor înscrise în road-book se penalizeaza cu 1 minut / km de viteza depasita. In cazul depasirii cu 30 km/h a limitei de viteza impusa de organizator Comisia Sportiva poate lua decizia excluderii din competitie a echipajului/echipei in cauza.Viteza se masoara de organizator cu mijloace proprii avizate de catre Comisia Sportiva.
f) - orice abatere de la traseu fara acordul organizatorilor atrage dupa sine responsabilitati depline pentru echipajul/echipa în cauza.

 

6.2.3. Penalizari în Trial – Superspeciala

- doborîrea jalonului 10 puncte (se considera jalon doborat in momentul in care jalonul este cazut la pamant)decizia Comisiei Sportive.
- ruperea benzii 10 puncte
-1 minut se penalizeaza cu 10 puncte
- timpul maxim admis nu poate depasi 10 minute.
Pentru depasirea timpului maxim admis se prevede o penalizare suplimentara de 100 puncte, ca si în cazul probelor speciale de cuantum 4.
Distanta intre jaloanele unei porti este de minim 3.5m in linie dreapta si cu raza de 5 m in curbe.
Pentru neintrarea în proba, pe lânga penalizarile pentru depasirea timpului maxim, se adauga o penalizare de 200 de puncte se considera jalon doborit caderea bilei de pe varful jalonului.

 

6.2.4. Penalizari pentru nerespectarea masurilor de securitate

- nepurtarea centurii de siguranta - 50 puncte/pe echipaj de fiecare data cind se constata nepurtarea centurii
- nepurtarea castii de protectie (auto-moto, omologata) - 50 puncte/pe echipaj de fiecare data cind se constata nepurtarea castii
Nu se penalizeaza membrii echipajului care nu se afla in masina.

6.2.5. Alcatuirea unor noi echipe din echipaje ramase fara coechipier
Formarea unei noi echipe se va face numai la bivuac si obligatoriu inainte de inceperea urmatoarei etape,iar punctarea se va face prin cumularea penalitatilor pe care le are fiecare echipaj pana in momentul respectiv.

Pentru a se considera incheiata o etapa, ambele echipaje care formeaza o echipa trebuie sa ajunga la sosire,in caz contrar se vor aplica toate penalitatile aferente neparcurgerii secventelor de traseu.

Noua echipa se formeaza numai din echipaje ai caror coechipieri au abandonat.

 

6.2.6. Alte penalizari.

a) - pentru alte manifestari nesportive echipa/echipajul în culpa este penalizat de la 100 puncte pâna la descalificare. Stabilirea penalitatii este de competenta comisarilor sportivi ai competitiei.

b) – neaplicarea la startul competitiei a materialului publicitar impus de organizator se penalizeaza cu 500 puncte pe echipaj sau excluderea din competitie.

c) - doborârea intentionata sau taierea de copaci (cu diametrul trunchiului mai mare de 8 cm), fara acordul organizatorilor se penalizeaza cu 400 puncte.

Echipajul în cauza are obligatia sa anunte primul oficial întâlnit pe traseu despre taierea facuta. Nu se penalizeaza doborarea involuntara de copaci. Ascunderea faptei si neanuntarea oficialilor atrag dupa sine excluderea din competitie si suportarea pagubelor civile pentru echipa/echipajul în culpa.

d)-in cazul interventiei asistentei tehnice oriunde in afara bivuacului a parcului tehnic sau a spatiului indicat de catre organizator duce la descalificarea echipajului/echipei in culpa si aplicarea tuturor penalitatilor de neparcurgere a intregii etape respective.

 
7. Descalificarea

Descalificarea din competitie se aplica neconditionat oricarui echipaj/echipa pentru:

a)- distrugerea bunurilor sau proprietatilor in afara traseului datorate nerespectarii prezentului regulament, decizia apartine Comisiei Sportive

b)- consumul de bauturi alcoolice sau droguri pe durata oricarei etape de concurs, decizia apartine Comisiei Sportive

c)- Limbaj inadecvat fata de oficiali, alti participanti sau spectatori, decizia apartine Comisiei Sportive.

 
8. Abandonul

Situatia de abandon se aplica echipajului/echipei care se retrage din competitie înainte de terminarea acesteia sau care nu se prezinta la startul etapei urmatoare la ora anuntata de organizatori, pâna la maximum 30 minute dupa startul ultimului echipaj/echipa.

 
9. Asistenta tehnica

Asistenta tehnica este permisa doar în bivuac sau in spatiul indicat de catre organizator pe toata perioada competitiei. Interventia asistentei tehnice in afara bivuacului atrage dupa sine descalificarea pentru etapa respectiva a echipajului in culpa. Reparatiile tehnice pe traseu vor fi efectuate de echipaj/echipaje prin forte proprii sau cu ajutorul celorlalti concurenti aflati în competitie.

 
10. Asistenta medicala

Pe parcursul competitiei, organizatorii vor asigura participantilor asistenta medicala prin personal calificat si atestat.

11. Ajutorul pe traseu

În cazul accidentarii unui echipaj sau autoturism participant, toti concurentii sant obligati, în conformitate cu codul rutier, sa acorde ajutorul necesar, cel putin pana la sosirea oficialilor sau a echipei de salvare.

 
12. Clasament

Dupa terminarea fiecarei etape, înainte de începerea etapei urmatoare, organizatorii vor face public clasamentul etapei (clasament intermediar) si clasamentul partial cu cel putin 1 ora înainte de startul în etapa urmatoare.

Clasamentul final al competitiei se va stabili dupa terminarea tuturor probelor pentru fiecare dintre sectiuni.

In cazul in care dupa terminarea competitiei se constata ca rezultatele clasamentului sunt eronate, clasamentul poate fi modificat in maxim 30 minute de la terminarea competitiei. Modificarea clasamentului poate fi facuta numai de catre Comisia Sportiva.

 
13. Contestatii

Contestatii de natura sportiva sau cu referire la probleme tehnice si de organizare pot fi depuse dupa încheierea fiecarei etape. Termenul limita de depunere este 30 minute dupa terminarea etapei. Se iau în considerare numai contestatiile în forma scrisa ce au fost înmânate Comisiei Sportive pentru probleme ce tin de partea sportiva a competitiei sau la Secretariatul competitiei pentru probleme de alta natura. Taxa pentru fiecare contestatie este de 50 EUR. Nu se admit contestatii colective. Solutionarea contestatiilor de natura sportiva se face numai de catre Comisia Sportiva ,iar contestatiile de alta natura se vor solutiona de catre echipa de organizare desemnata de catre Directorul de concurs.

Solutionarea pozitiva a contestatiei implica restituirea taxei de contestatie.

Organizatorii vor raspunde la toate contestatiile înaintea stabilirii clasamentului final.

 
14. Festivitatea de premiere

La sfarsitul competitiei se va organiza o festivitate de premiere, cu ocazia careia se vor înmana diplome participantilor. Echipajelor clasate pe locurile I, II si III li se vor înmîna cupe. Tuturor celorlalti concurenti li se vor înmana diplome de participare.

Organizatorii isi pastreaza dreptul de a onora cu diplome cu caracter special sau cupe echipajele/echipele cu comportament deosebit pe parcursul competitiei, precum si institutiilor sau persoanelor fizice cu un aport determinant în organizarea sau desfasurarea competitiei.



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2019 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact