Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:
Interviuri:
Primul raliu pentru Ramona Rusu
Winter Rally Covasna a fost debutul meu in aceasta ramura a motorsportului si m-am gandit sa va povestesc si voua pe scurt din experianta mea.
citeşte tot articolul >>
Echipajul Sebi Barbu/Răzvan Hulea
Echipajul sibian s-a impus la clasa rezervată maşinilor cu două roţi motrice şi a terminat pe 5 în clasamentul general.
citeşte tot articolul >>
Hideg Krisztian castiga Winter rally Covasna 2016
Hideg Krisztián: “Lupta cu Gergo Szabo si Antal Kovacs a fost deschisa pana la ultimele probe”
citeşte tot articolul >>
Norbert Major/Robert Major
Norbert Maior a debutat la Trofeul Primaverii
citeşte tot articolul >>
Echipajul Toader/Badea a testat gheaţa de la Covasna! Cu succes, chiar!
Cu siguranţă că o cursă pe zăpadă şi gheaţă nu se compară cu un raliu propriu-zis din campionatul intern
citeşte tot articolul >>
Video: Off Road Endurance - Păpăuţi

Regulament

REGULAMENTUL  ENDURANCE OFF ROAD

Toti concurentii  sunt obligati sa cunoasca si sa respecte prevederile acestui regulament

 

INSCRIERI

La inscriere, concurentii vor prezenta urmatoarele documente :

Fisa de inscriere (se obtine de la organizator la secretariatul competitiei sau pe seitul www.autocrono.ro)

Concurentii care pana in ziua competitiei inclusiv, nu au implinit 18 ani, nu vor putea fi inscrisi fara acordul de participare la competitie dat in fata notarului de catre ambii parinti.

Varsta minima este 12 ani.

Organizatorul poate refuza inscrierea in competitie sau poate elimina chiar in timpul competitiei orice concurent care nu respecta prezentul regulament care are o atitudine agresiva sau nesportiva, care prin modul de manifestare conturba desfasurarea competitiei sau creaza o atmosfera neplacuta sau tensionata.

 

CATEGORII DE PARTICIPARE

Auto, Moto, ATV, Buggy

 

NUMERE DE CONCURS 

Este asigurat de organizator

Sunt admise la start orice vehicol, inmatriculat sau neinmatriculat.

 

ECHIPAMENT DE PROTECTIE 

Pe toata durata competitiei concurentii sunt obligati sa poarte echipamentul de protectie prevazut pentru fiecare categorie de vehicul.

 

PROCEDURI DE START 

Start tip LE MANS ; acest tip de start presupune ca pilotii se afla la o distanta de 2 – 20 m de vehicol. Vehicolele sunt aliniate la locul de start cu motoarele oprite. La semnalul de start dat de catre Directorul de Concurs cu steagul verde, concurentii alearga spre vehicol, le pornesc si demareaza in competitie.

Concurentii se vor prezenta pe grila de start cu cel putin 15 min. inainte de start. In cazul in care un concurent intarzie sau lipseste in momentul apelarii sale de catre oficialul responsabil de organizarea startului, locul sau va fi ocupat de catre urmatorul concurent iar el poate fi asezat la sfarsitul grilei de start.

Startul va fi dat cu un decalaj intre categorii.

Directorul de Concurs poate hotarii intreruperea cursei si luarea unui nou start in cazul in care la start sau pe traseu s-au produs evenimente deosebite (carambolaj implicand un numar mare de concurenti, blocarea masiva a traseului etc.)

 

DESFASURAREA COMPETITIEI 

Toti concurentii iau startul in acelasi timp si efectueaza un numar maxim de tururi in timpul stabilit.

Traseul are o locatie in care se desfasoara cronometrarea oficiala si mai multe puncte pe traseu in care se face verificarea trecerilor si respectarea regulamentului.

In cazul in care un concurent paraseste traseul marcat, indiferent de motiv, trebuie sa se intoarca inapoi in traseu prin locul prin care a iesit. Daca acest lucru nu este posibil, reintrarea in traseu se va face printr-un loc anterior celui de iesire astfel incat sa fie evident ca aceasta manevra nu ofere nici un avantaj concurentului in cauza.

Un concurent care paraseste competitia, din orice motiv, nu mai are dreptul sa reintre in traseu pentru continuarea concursului.

Contorizarea fiecarui tur complet (inclusiv a ultimului tur) se face in zona de cronometrare – sosire. Pentru a fi clasat, un concurent trebuie sa parcurga minimum un tur complet.

 

TRASEUL DE CONCURS

Lungimea totala a traseului este 7 km

Latimea minima a pistei in cel putin 90% din lungimea sa nu este mai mica de 7 m.

 In traseele specifice de campie, traseul are o latime de minim 7m pe lungimea sa.

Traseul permita in majoritatea ei depasirile si nu se intersecteaza.

Marcarea traseului este cu banda

Modalitatile de marcare a traseului sunt : banda de delimitare , sageti, semne speciale (ex : depasirea interzisa, NO SPIN, loc de reducere a vitezei, punct de control, STOP).

in cazul marcarii cu banda continua este interzisa trecerea peste sau pe sub aceasta

In zona indicatorului DEPASIREA INTERZISA, este interzisa depasirea

In cazul indicatorului NO SPIN, este interzisa sa improaste cu pamant, noroi sau pietre prin invartirea rotii din spate

In zona indicatorului STOP este obligatorie sa se opreasca

In portiunea in care se afla arbitrii cronometror, in zonele semnalizate se va reduce viteza si este interzis depasirea, in caz contrar concurentul va fi exclus

 

ARBITRAJ SI SEMNALIZARI

Toti oficialii, arbitrii si comisarii de traseu vor purta insemne specifice pentru a putea fi usor recunoscuti

 

Semnificatia culorilor steagurilor folosite in competitii este urmatoarea :

Galben: Pericol pe traseu, reducerea vitezei, depasirea interzisa,

Patrate alb-negre : Sfarsitul competitiei

 

La apropierea de un concurent mai lent, concurentul mai rapid trebuie sa-si faca cunoscuta prezenta inaintea depasirii acestuia.

In cazul in care un competitor observa un concurent accidentat, el trebuie sa se asigure ca integritatea acestuia nu este in pericol iar apoi sa anunte de indata cel mai apropiat oficial.

In cazul unei defectiuni tehnice sau opririi neasteptate al motorului, vehicolul trebuie  scoasa imediat in afara traseului pentru a evita coliziunea cu alti concurenti.

Parcurgerea traseului, pe orice lungime, in sens opus celui normal este cu strictete interzisa !

In cazul ratarii unui viraj sau ratacirii ,inaintea efectuarii manevrei de reintrare in traseu este obligatorie asigurarea astfel incat sa fie exclus pericolul de accidentare cu un alt concurent.

 

VERIFICARE TEHNICA  

La verificarea tehnica concurentii vor prezenta  si echipamentul cu casca de protectie.

 

 SFARSITUL CURSEI

Intrarea in ultimul tur va fi semnalizata de catre Directorul de concurs cu un panou cu inscrisul « 1 TUR ».

Sosirea se face prin fluturarea unui steag in patratele alb-negru

Stabilirea clasamentului final se face in functie de totalul numarului de tururi parcurse, de timpul total parcurs si de ordinea trecerii liniei de sosire.

 

CONTESTATII

Eventualele contestatii se vor depune in scris termen de 15 min. de la afisarea rezultatelor, la secretariatul de concurs

 

CLASAMENT 

Pozitia in clasament se stabileste in functie de numarul de tururi parcurse. Concurentii care au parcurs acelasi numar de tururi vor fi departajati in functie de timpul total parcurs. Timpul parcurs va fi calculat in raport cu timpul de start al fiecarui concurent.  

 

RESPONSABILITATEA PARTICIPANTILOR.

Fiecare concurent participa la competitie pe propriul risc. Responsabilitatea civila si penala pentru orice dauna cauzata propriei persoane, altor concurenti sau oricaror bunuri se afla exclusiv in sarcina lor.

In masura in care vehicolul cu care concureaza nu este proprietatea concurentului, proprietarul de drept se va indrepta numai asupra acestuia pentru recuperarea oricaror daune.

 

DESCALIFICARE

-prezenta pe circuitul de concurs fara avizul organizatorului

-neoprirea in zona “STOP”

-depasirea in zona indicatorului “DEPASIRE INTERZISA”

-nerespectarea indicatorlui “NO SPIN”

-nereducerea vitezei sau depasirea in zonele semnalizate in care se afla arbitrii

 -parcurgerea traseului in sensul opus celui normal

-realimentarea cu motorul pornit

-iesirea voluntara sau involuntara din traseu si neintrarea prin acelasi loc

-primirea de ajutor neautorizat

- neoprirea la control de trecere

- scurtarea traseului

 



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2018 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact