Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:

Regulament

Regulament particular Concurs de accelerare

Introducere

Editia a IX-a concursului de accelerare Speed Sf. Baraolt se desfasoara in conformitate cu prevederile prezentului regulament particular elaborat de Clubul Auto Crono Cv. Orice modificare adusă prezentului regulament va fi comunicat concurentilor.

Condiţii de participare

Numărul concurenţilor maxim admişi este 30.

Concurentii trebuie sa poseda permis de conducere si sa aiba minim un an vechime.

Un concurent poate sa participe la diferite categorii iar intr-o categorie poate sa se inscrie doar o singura data.

Un automobil poate fi pilotat de maxim2 concurenti,

Inscrieri

inscrierile se fac prin e-mail sau prin sms cu respectarea termenelor de inscriere. Nu se fac inscrieri peste numarul maxim admisi. Prin semnarea cererii de înscriere, concurentii scutesc pe oficiali,arbitrii si organizator sau reprezentantii acestora si pe fiecare dintre ei in parte, de orice responsabilitate în legătură cu acţiunile, taxele, cheltuielile, revendicările şi reclamaţiile referitoare la răniri mortale sau altele, porvenite sau rezultate prin inscrierea sau participarea sa la competitii.

Verificari administrative

Fiecare concurent participa sub propria responsabilitate. Orice persoană care doreşte să participe, trebuie să depună la secretariatul concursului cererea de înscriere individuală, permis de conducere, certificatul de inmatriculare al automobilului.

Automobile admise

Verificarea si încadrarea pe grupe a automobilelor este efectuată de către comisia tehnică al concursului.Dacă un automobil nu este conform cu cele declarate la înscriere sau este găsit din punct de vedere tehnic necorespunzător, sau în timpul concursului, i se refuză startul, taxa de înscriere fiind reţinută de organizator.

Parc închis

Automobilele incepand de la verificari administrative pana la festivitatea de premiere sunt în regim de parc închis şi se interzice sub sancţionarea cu excludere, executarea orice fel de reparaţie, părăsirea parcului fără aprobare sau depăşirea vitezei maxime de 10km/h.

Traseul de concurs

Lungimea traseului este 150 m, panta 10%, cu o latime de 6 m, acoperit cu asfalt.

Are doua parti: zona de accelerare (care se cronometreaza) si zona de franare cu o lungime totala de 250 de metrii. Linia de mijloc al traseului se va marca cu conuri.

Linia de start

Fiecare concurent se pozitioneaza pe linia de start sub indrumarea arbitrului, fara sa depaseasca linia de start.

  • Linia de sosire
  • Va fi marcat cu steag de sosire
  • Zona de franare
  • Inceputul zonei de franare va fi marcat cu steag de culoare galbena. Franarea va fi progresiva in asa fel incat masina sa nu intra in derapaj.
  • Desfăşurarea concursului

Startul este „ tipul plecare de pe loc cu motorul pornit”, la automobile cu geamurile ridicate şi cu centura de siguranţă în folosinţă iar la moto obligatoriu cu haina si cască de protecţie.

Semnalul de start incepe cu aprinderea semnalului alb timp de 5 sec, dupa care la fiecare 0,1 sec urmeaza semnalele galben, galben si verde.

Fiecare concurent are la dispozitie 5 sec pentru start, iar daca in acest interval de timp nu a luat startul pierde mansa respectiva.

În situaţia în care un concurent pleacă înainte de semnalul verde, se considera start furat si pierde mansa respectiva.

Sosirea este lansata. Mansa se termina cand automobilul trece linia de sosire; imediat dupa aceasta, viteza automobilului trebuie sa fie redusa.

Daca in timpul parcurgerii traseului, comisarii de traseu semnalizeaza cu steagul galben concurentul este obligat sa reduca viteza si sa opreasca.

Daca un concurent nu poate parcurge traseul din motive obiective are dreptul la un nou start. In cazul unei opriri din motive tehnice, pierde acest drept.

Un concurent nu poate fi inlocuit si nu are voie sa paraseasca masina in timpul competitiei. Este interzis prezenta altor persoane in masina.

Rezultatele calificarilor

Calificările până în finală se desfăşoare pe baza grilei de concurs care este determinat de numărul de concurenţi din fiecare categorie.

Asigurare

Organizatorul nu are nici o obligatie fata de competitori pentru daune produse lor sau automobilelor de competitie.

Excludere din concurs

Este exclus din concurs cel care:

  • trecere pe o alta banda de accelerare
  • intenţionat pereclitează viaţa altora sau încearcă să producă pagube materiale
  • masina nu corespunde regulamentului particular
  • start furat consecutiv de 2 ori
  • nu se prezintă la timpul de start
  • atitudine nesportiva
  • în orice situaţie deosebită la hotărârea organizatorilor

Concurenţii excluşi nu primesc înapoi taxa de înscriere.

Clasificarea categoriilor

O clasa se considera constituita daca sunt minim 5 autovehicule. Clasa neconstituita se include intr-o clasa imediat superioara.

Moto:

  • M1 = pana la 750
  • M2 = peste 750

Auto:

Fac parte automobile de serie, in 2 sau in 4 timp, conceput in linie, in V, Boxer sau Wankel, dispun de 4 roti cu 2 sau 4 roti motrice, puterea motoarelor se incadreaza conform tabelului de mai jos:

  • Categoria N1 –tractiune FWD
  • Motor cu aspiratie sub 1500 cmc / motor sub 1000 cmc dotat cu turbo sau compressor
  • Categoria N2 –tractiune FWD, RWD
  • Motor cu aspiratie intre 1501-1800 cmc / motor sub 1400 cmc dotat cu turbo sau compressor / motor diesel pina la 2000 cmc
  • Categoria N3 –tractiune FWD, RWD
  • Motor cu aspiratie intre 1801-2500 cmc / motor sub 1600 cmc dotat cu turbo sau compressor / motor diesel pina la 3000 cmc
  • Categoria N4 –tractiune FWD, RWD, AWD
  • Motor cu aspiratie intre 2500-3500 cmc / motor intre 1600- 2000 cmc dotat cu turbo sau compressor / motor diesel cu turbo intre 1800-2200
  • Categoria N5 –tractiune FWD, RWD, AWD
  • Motor cu aspiratie peste 3501 cmc / motor peste 2000 cmc dotat cu turbo sau compressor / motor diesel cu turbo peste 2200
  • Specificatii: FWD –tractiune fata, RWD – tractiune spate, AWD- tractiune integrala,
  • Motoarele dotate cu turbo cat si cu compressor, cu sistem NOS se incadreaza in categoria imediat superioara.

Numere de concurs

Fiecare participant este obligat sa aiba pe parbrizul din fata numere de concurs asigurat de organizator.

Clasificarea

Clasificarea se face pe categorii. Timpii realizaţi se măsoară cu celula fotoelectrică asigurat de organizator.

Reclamatii

Termenul limita de depunere a reclamaţiilor împotriva rezultatelor va fi de 30 min. după afişarea rezultatelor provizorii. Taxa pentru reclamaţie este 30 euro si va fi plătita la depunerea reclamaţiei, daca reclamaţia va fi favorabil atunci taxa va fi returnata.

Premierea

Se premiază primii 3 din fiecare categorie.



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2019 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact