Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:

Regulament

 

Regulament particular

Concurs de accelerare
 
Introducere
Editia a VIII-a a concursului de accelerare Speed Racing Tg. Secuiesc se desfasoara in conformitate cu prevederile prezentului regulament particular elaborat de Clubul Auto Crono in colaborare cu Dragracing Events Romania.
Orice modificare adusă prezentului regulament va fi comunicat concurentilor.
 
Condiţii de participare
Numărul concurenţilor maxim admişi este 80.
Concurentii trebuie sa poseda permis de conducere si sa aiba minim un an vechime.
Inscrieri
Nu se fac inscrieri peste numarul maxim admisi.
Prin semnarea cererii de înscriere, concurentii scutesc pe oficiali,arbitrii si organizator sau reprezentantii acestora si pe fiecare dintre ei in parte, de orice responsabilitate în legătură cu acţiunile, taxele, cheltuielile, revendicările şi reclamaţiile referitoare la răniri mortale sau altele, porvenite sau rezultate prin inscrierea sau participarea sa la competitii.
Taxa de înscriere se returnează 50 %,concurenţilor care din motive de forţă majoră, sunt în imposibilitate de a lua startul 
Verificari administrative
Fiecare concurent participa sub propria responsabilitate.
Orice persoană care doreşte să participe, trebuie să depună la secretariatul concursului cererea de înscriere individuală, permis de conducere, certificatul de inmatriculare al automobilului.
Un concurent nu poate fi inlocuit si nu are voie sa paraseasca masina in timpul competitiei. Este interzis prezenta altor persoane in masina.
Automobile admise
Verificarea si încadrarea pe grupe a automobilelor este efectuată de către comisia tehnică al concursului.
Dacă un automobil nu este conform cu cele declarate la înscriere sau este găsit din punct de vedere tehnic necorespunzător, sau în timpul concursului, i se refuză startul, taxa de înscriere fiind reţinută de organizator.
Parc închis
Automobilele incepand de la verificari administrative pana la festivitatea de premiere sunt în regim de parc închis şi se interzice sub sancţionarea cu excludere, executarea orice fel de reparaţie, părăsirea parcului fără aprobare sau depăşirea vitezei maxime de 10km/h.
Traseul de concurs
Lungimea traseului este 402 m, cu o latime de 14 m, acoperit cu asfalt.
Are doua parti: zona de accelerare (care se cronometreaza)  si zona de franare cu o lungime totala de 600 de metrii. Linia de mijloc al traseului se va marca cu conuri.
Asigurare
Organizatorul nu are nici o obligatie fata de competitori pentru daune produse lor sau automobilelor de competitie.
Excludere din concurs
Este exclus din concurs cel care:
Ø trecere pe o alta banda de accelerare
Ø intenţionat pereclitează viaţa altora sau încearcă să producă pagube materiale
Ø masina nu corespunde regulamentului particular
Ø nu se prezintă la timpul de start
Ø atitudine nesportiva
Ø în orice situaţie deosebită la hotărârea organizatorilor
Concurenţii excluşi nu primesc înapoi taxa de înscriere.
 
Categora Street
S1 < 1550 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea sub 1550cmc normal aspirat sau sub 1000cmc supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85,benzina de curse
 
S2 < 2500 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 1551-2500cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel aspirat sau sub 1600cmc supraalimentat
(turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
 
S3 < 3800 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 2501-3800cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel supraalimentat sau intre 1601-2500cmc supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
 
S4 > 3800 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea peste 3801cmc normal aspirat sau peste 2501cmc supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
 
S5 AWD < 2500 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala.
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
 
S6 AWD > 2500 cmc
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala.
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse
 
S7 Diesel < 2000 cmc
Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor.
Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina sau biodiesel.
 
S8 Diesel > 2000 cmc
Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor.
Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina sau biodiesel.

Regulile generale ale categoriei Street.
· Se incadreaza in categoria Street acele autovehicule care au fost produse in serie si se pot/puteau achizitiona din comert.
· Nu este permisa schimbarea pozitiei motorului fata de cea originala.
· Masina poate fi dotata exclusiv cu motorul original. Exceptie face situatia in care noua motorizare a fost inscrisa in talonul masinii, dar numai daca dispunerea motorului
corespunde cu cea de origine, respectiv longitudinala sau transversala.
· Este permisa modificarea motorului, transmisiei si a sistemului de evacuare. Cilindreea
motorului poate fi marita pana la maxim cota R2, acest lucru nu schimba incadrarea in grupa chiar daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa respectiva.
Se admite modificarea cilindreei originale prin folosirea altor componente interne (stroker kit) cu mentiunea ca daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa respectiva, masina va fi incadrata in grupa corespunzatoare noii cilindree. Nu se admite marirea cilindreei prin folosirea altor componente interne (stroker kit). Nu se admite dotarea ulterioara cu sisteme de admisie fortata (turbo/compresor) decat daca noua putere a motorului este trecuta in documentele masinii, acest lucru ridicand cu o grupa incadrarea masinii. Sistemul de evacuare trebuie sa aiba terminatia in locul prevazut original.
· Usurarea masinii este permisa prin schimbarea unui singur element metalic de caroserie (portbagaj, capota etc). Masina trebuie sa dispuna de toate scaunele si banchetele prevazute in talon, geamurile nu pot fi inlocuite cu altele din plastic. Elementele de siguranta prevazute de codul rutier trebuie de asemenea sa existe. Sunt permise evazari, adaugiri pt tuning vizual.
· Masina trebuie sa dispuna de certificat de inmatriculare valabil.
· Nu este permisa urcarea cu o grupa mai sus.
· Nu e permisa folosirea de roti de rezerva subtiri!
· Anvelopele permise sunt doar cele de strada, cu simbol E, (incluzând şi modelele de
semi-competitie, de ex. Yokohama A048 sau Toyo R888) respectiv anvelopele de strada simbol D.O.T. de mai jos: Mickey Thompson: Sportsman, BFGoodrich : g-Force Super Sport A/S, BFGoodrich : g-Force T/A KDW, BFGoodrich : g-force Sport, BFGoodrich : Radial T/A , Cooper Cobra GT, Hoosier : Pro Street, GoodYear : Eagle GT II, GoodYear : Coker Pro Trac, General Tires
De asemenea pe fiecare axa trebuie sa existe anvelope si jante de dimensiunea minima cea omologata pentru tipul de caroserie, respectiv pe toata suprafata de rulare a anvelopei trebuie sa existe profil de minim 2mm adancime. Cea mai mare dimensiune admisa pentru anvelope este cea pentru care acestea nu depasesc aripa in exterior.
 
Sistemul de masurare
Benzile de concurs:
Cursele permit de fiecare data startul a doi concurenti. Cele doua benzi de concurs beneficiaza de start comun, dar cronometrarea este independenta. Concurentii pot lua startul nu numai in perechi ci si individual, iar in finale in cazul unei curse „bye” concurentul e obligat sa realizeze o cursa regulamentara de unul singur. Atingerea cu roata sau traversarea liniei de separare a benzilor sau de demarcare a marginii pistei duce la anularea cursei respective pentru concurentul in cauza.
Semaforul
Semaforul de start ofera functiile necesare pentru alinierea la start si alegerea corecta a momentului startului. Sirul de lampi ofera informatii despre momentul cand concurentul poate
intra la start, respectiv daca acesta a oprit in pozitia corecta pentru start. Pe baza aprinderii succesive a lampilor, lumina verde va semnaliza momentul startului. Lumina rosie indica startul incorect efectuat (start furat sau dat in marsarier). Lumina verde indica si castigatorul cursei.
Fotocelulele
Exista minim 6 fotocelule pe fiecare banda de concurs, care sesizeaza pozitia masinii de
concurs in fiecare punct de masura. Acestea sunt dispuse astfel:
· 3 bucati fotocelule la start: pre stage(1), stage(2) si guard beam(3)
aceste 3 linii sesizeaza pozitia corecta a concurentului la start si startul incorect si respectiv ajuta la declansarea cronometrarii si masurarea timpului de reactie.
· 1 buc fotocelula la 60 feet (60 picioare)
· 1 buc fotocelula la linia de sosire (la 1/4 sau 1/8 mile)
· 1 buc celula cu 20m inaintea liniei de sosire, pentru masurarea vitezei de sosire.
Valoarea vitezei este media vitezei pe ultimii 20m.
Cronometrarea
In fiecare punct de masurare rezultatul are precizia de o miime de secunda.
· Masurarea timpului net e declansata de deblocarea razei celulei stage (2.) sau intreruperea razei celulei guard beam (3.). Pentru cronometrarea timpului net e nevoie de un start corect, respectiv timp de reactie pozitiv.
· Durata timpului de reactie tine de la aprinderea luminii verzi a semaforului pana la inceperea masurarii timpului net.
· Timpul brut este suma timpului net si a timpului de reactie.
· Organizatorul are posibilitatea masurarii unor timpi informativi partiali la jumatatea pistei, la 330, 660 sau 1000 feet (picioare).
Numere de concurs
Fiecare participant este obligat sa aiba pe parbrizul din fata numere de concurs asigurat de organizator.
Reclamatii
Termenul limita de depunere a reclamaţiilor împotriva rezultatelor va fi de 15 min. după afişarea rezultatelor provizorii. Taxa pentru reclamaţie este 200 lei si va fi plătita la depunerea reclamaţiei, daca reclamaţia va fi favorabil atunci taxa va fi returnata.
Premierea
Se premiaza primii trei clasati pe categorii constituite.

 



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2019 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact