Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:
Interviuri:
Primul raliu pentru Ramona Rusu
Winter Rally Covasna a fost debutul meu in aceasta ramura a motorsportului si m-am gandit sa va povestesc si voua pe scurt din experianta mea.
citeşte tot articolul >>
Echipajul Sebi Barbu/Răzvan Hulea
Echipajul sibian s-a impus la clasa rezervată maşinilor cu două roţi motrice şi a terminat pe 5 în clasamentul general.
citeşte tot articolul >>
Hideg Krisztian castiga Winter rally Covasna 2016
Hideg Krisztián: “Lupta cu Gergo Szabo si Antal Kovacs a fost deschisa pana la ultimele probe”
citeşte tot articolul >>
Norbert Major/Robert Major
Norbert Maior a debutat la Trofeul Primaverii
citeşte tot articolul >>
Echipajul Toader/Badea a testat gheaţa de la Covasna! Cu succes, chiar!
Cu siguranţă că o cursă pe zăpadă şi gheaţă nu se compară cu un raliu propriu-zis din campionatul intern
citeşte tot articolul >>
Video: Endurance Off Road - Păpăuţi

Interviuri


David Tarța, performanță fără vârstă

I-am urmărit evoluția tânărului David Tarța, juniorul susținut de Danny Ungur Racing avându-l alături pe Florin Petrișor la Winter Rally Covasna și am rămas plăcut impresionați de atitudinea și comportamentul acestui sportiv. A ieșit în decor, a rezolvat o pană și a terminat competiția cu gândul la cursele următoare. Prin amabilitatea tatălui său Ioan Tarța, David ne-a împărtășit impresiile sale despre Winter Rally Covasna:

“Winter Rally Covasna a fost un concurs foarte greu, dar mă bucur ca m-au lăsat să particip. Am luat startul în acest raliul avându-l navigator pe Florin Petrișor care pe lângă dictare a condus pe etapele de legătură pentru că eu nu am permis.
Am parcurs cele 6 probe cu foarte mare grijă, traseul a fost foarte dificil, ceva ce n-am întâlnit până acum. Pe prima probă am ajuns din urmă un echipaj…..care era împotmolit în zăpadă și bloca drumul. I-am ajutat să iasă, apoi nu ne-au lăsat să-i depășim și am intrat noi în zăpadă. Acolo am stat 10 minute, noroc că am fost ajutați de niște băieți să scoatem mașina din zăpadă.
La începutul probei a 3-a a fost doar macadam, noroi și multe baltoace, după aceea a urmat și zăpada. Am avut din toate câte puțin: zăpadă, macadam, noroi și am mai avut și o explozie pe stânga față. Am pierdut acolo 15-20 de minute pentru că roata de rezervă fiind un slick am fost nevoiți să o montăm pe spate iar roata de pe spate cu cuie să o punem în față. Din acel moment cursa a devenit mai dificilă, la fiecare viraj de dreapta mașina aluneca mai tare.
A fost primul meu raliu și pe lângă toate peripețiile a fost extraordinar de frumos.
La acest raliu mi-am îmbunătățit mult îndemânarea, dar am fost un pic dezamăgit din cauză că ziua de concurs a început cu ploaie și vânt puternic. Acesta a fost pentru mine Winter Rally Covasna. Mulțumesc lui Dumnezeu, părinților, prietenilor, sponsorilor și organizatorilor care m-au ajutat și susținut să particip la acest raliu.”

Iată cele mai importante repere din cariera sportivă ale pilotului din Baia Mare:

“David s-a născut în 25 martie 2002 în Baia Mare. De la vârsta de 7 ani a participat la competițiile de karting. În 2011 a devenit campion în campionatul din Ungaria la clasa 80 de cmc. La vârsta de 10 ani, în anul 2012, a debutat în automobilism la volanul unui Suzuki Swit 1300 cmc și 68 de cai putere. În acel an, pe lângă mai multe trofee obținute, a reușit să ocupe locul 1 la juniori pe circuitul din Hungaroring la Cupa Hegcsi.

În 2013 a debutat în 3 campionate naționale din România: Rallycros, Rally Sprint, Slalom Paralel și a participat la numeroase competiții din Ungaria. A urcat de 17 ori pe podium din care de 7 ori pe locul 1. A primit titlul de cel mai tânăr pilot licențiat FRAS din România. În 2014 a ajuns campion național la Rally Sprint la juniori, a ocupat locul 3 la Slalom Paralel și locul 4 în Campionatul Național de Rallycross din Ungaria, unde a obtinuț licența de pilot. Locul 1 la viteză pe traseu montan într-o competiție regională și locul 1 la Raliul Zapezii Cavnic la juniori timp de 3 ani consecutiv. În 2014 a participat la Rally Raid unde s-a clasat pe locul 2 la general.

În 2015 a participat pentru prima dată la Winter Rally Covasna la bordul unui Suzuki Swift GTI, 1300 cmc Și 130 cai putere, omologat FIA,” a declarat pentru Autostiri.ro Ioan Tarța, tatăl pilotului David Tarța.



Adam Robert / Bohîlțea Gabriel – Leșeru, dincolo de pasiune există speranță

Dincolo de pasiune există speranță, năzuințe, așteptări și dorințe. Echipajul Adam Robert / Bohîlțea Gabriel – Leșeru şi-a făcut debutul competiţional la bordul unei Dacii Sport în anul 2012 la cea de-a VI-a ediție a Winter Rally Covasna.

Dorul de adrenalină, de atmosfera frumoasă din competiţii, a adus echipajul Adam Robert – Bohîlțea Gabriel – Leșeru pe probele Tess Rally Romtelecom 2014. La prima etapă din Campionatul Național de Raliuri Dunlop 2014, Adam Robert – Bohîltea Gabriel – Leșeru au deschis cursa pe post de forlighteri la bordul aceleiași fermecătoare Dacia 1410 Sport. Parcursul lor a fost urmărit cu entuziasm și respect de spectatori și a oferit o pată de culoare aparte primei etape din CNR.

Au revenit în garaj și au pus la punct, pas cu pas fiecare detaliu al unei mașini ce răscolește amintiri frumoase, a cărui chemare pe probele speciale răzbate din fiecare componentă.

Au așteptat cu nerăbdare startul în cea de-a VIII-a ediție Winter Rally Covasna. Recunoașterile premergătoare raliului le-a confirmat obiectivele propuse: terminarea raliului, ocuparea unei poziții cât mai apropiate de jumătatea clasamentului Open dar și ocuparea podiumului la clasă.

Vremea capricioasă din ziua de desfășurare a competiției i-a îndârjit iar evoluția echipajului #425 avea să fie remarcată, simțită și de echipajele aflate la bordul unor mașini cu mult mai competitive.

În aplauzele fanilor s-au strecurat cu aplomb pe specialele raliului iar momentul în care Sportiva a cedat i-a transformat în spectatori. Ne face plăcere să vă oferim gândurile unui pilot tânăr, îndrăgostit și devotat unei mașini care ne încântă sufletul și ne desfată privirea.

Adam Robert: “Am așteptat acest raliu cu sufletul la gură, deoarece, așa cum am mai declarat, îmi place foarte mult să pilotez pe suprafețe puțin aderente.

Alături de navigatorul Bohîlțea Gabriel – Leșeru și Adrian Hodor, omul din spatele cortinei, cărora le mulțumesc încă o dată pe această cale, ne-am adunat la garaj pentru a pune Sportiva la punct în vederea participării la Winter Rally Covasna 2015.

Totul a decurs normal cu pregătirile, bineînțeles au fost și probleme la punctele slabe ale Daciei, în general (frâne și planetare) le-am rezolvat, dar se pare că cea din urmă problemă (planetarele) au vrut să pună o amprentă puternică asupra evoluției noastre.

Ploaia abundentă, ce a căzut înaintea cursei a fost o surpriză neplăcută pentru noi. Ne-a udat ciuciulete iar starea probelor speciale s-a schimbat total

În ciuda acestui fapt, am luat startul pe PS1 destul de încrezători. Sportiva a răspuns bine comenzilor, m-am obișnuit rapid cu ea și suprafața înșelătoare de pe probă. Având în vedere modificările făcute la suspensie față de acum trei ani la acest raliu și faptul că spectatorii, prezenți în număr destul de mare pe prima parte a probei, ne încurajau, nu am ezitat să calc pedala de accelerație.

Pe finalul probei, după un viraj de dreapta unu, Sportiva nu a vrut să mai înainteze, am fost nevoiți să oprim. Nea Jean Pescaru, aflat în zona virajului menționat, ne-a primit cu un ceai fierbinte. Nici acum nu știu dacă roua din ochi a apărut de la ceaiul fierbinte, de la vântul ce ne biciuia sufletul sau dacă a prevestit răceala puternică de a doua zi.

Am fost tractați de mașina de închidere traseu la un punct intermediar gestionat de către domnul Keresztes căruia îi multumesc, iar restul cursei l-am savurat privind echipajele rămase în concurs. Aproape de noi, echipajul #140 Savlovschi Dragos/Niculae Ion a ieșit ușor în decor, iar cu ajutorul câtorva spectatori, am reușit să-i repunem pe traseu.

Mulțumesc celor ce mi-au fost alături pentru a putea fi prezent la această cursa, soției mele Adina, vărului meu Bogdan, mecanicului Stefan Kapitan, dar și lui Marius Dobrișan, Andrei Șerban Sanu, socrului meu Jeno Szasz și lui Adrian Apostu. Îi salut și le mulțumim pentru tot sprijinul echipei Conex. Sunteți niște băieți deosebiți. Și nu în ultimul rând mulțumim spectatorilor de pe probe care nu au fugit de vremea rea, care ne-au încurajat și susținut. Sper, la ediția următoare să reușim să terminăm acest raliu.



Simone Tempestini a câștigat Covasna Winter Rally

Covasna Winter Rally, primul raliu din 2015 în România, a fost ocazia perfectă pentru echipajele Napoca Rally Academy să continue pregătirea pentru sezonul 2015.

Simone Tempestini a luat startul pe modelul Subaru Impreza, împreună cu Dorin Pulpea, cu care va concura și în mondialul de raliuri la WRC 2. „Vremea s-a încălzit mult și probele au fost foarte, foarte alunecoase, dar chiar și așa a fost un test extrem de util pentru Raliul Suediei. M-am simțit perfect în mașină și abia aștept acum să concurez în Suedia”,a spus Simone Tempestini.

Cu o probă anulată din cauza topirii zăpezii, Covasna Winter Rally a fost dominat de Simone Tempestini, juniorul NRA câștigând toate cele șase probe speciale. „Chiar dacă acest raliu nu face parte din calendarul intern, noi am abordat totul cu maximă seriozitate. Aveam nevoie de cât mai mulți kilometri cu Subaru în astfel de condiții și pentru noi este important că am avut un parcurs fără probleme de niciun fel. ”, a adăugat Simone Tempestini, care în perioada 12 - 15 februarie va particila la Raliul Suediei, etapa a doua din Campionatul Mondial de Raliuri.

Și echipajul Florin Tincescu - Iulian Nicolaescu a avut o evoluție excelentă cu modelul Peugeot 208 R2. Florin Tincescu și-a continuat programul de teste pentru Campionatul European de Raliuri și fiecare kilometru parcurs cu noua mașină înseamnă un pas înainte pentru atingerea obiectivelor stabilite pentru 2015. Juniorul Napoca Rally Academy s-a impus în clasamentul 2WD și a terminat pe doi în ierarhia generală. „A fost un început bun de sezon și sper să continuăm la fel și în Junior ERC. Condițiile au fost mult diferite față de cele din recunoașteri, dar în final ne-am simțit bine la volan și mă bucur că am obținut și un rezultat bun”, a spus Florin Tincescu.

Dacă pentru juniorii NRA totul a funcționat perfect la Covasna Winter Rally, pentru Marco Tempestini raliul s-a terminat pe speciala a doua, după ce a rămas împotmolit într-un banc de zăpadă. „Mașina nu a avut nimic, dar din păcate nu am reușit să plecăm mai departe. Nu a fost un raliu lung pentru noi, dar sunt mulțumit cu evoluțiile juniorilor din echipă”, a spus și Marco Tempestini.



Talașman la Covasna Winter Rally

“A fost o reacomodare cu rigorile concursurilor, dupa o pauza de trei luni, fiind un excelent antrenament pentru sezonul care urmeaza. Faptul ca am reusit sa castigam clasa dovedeste seriozitatea cu care abordam fiecare concurs, dar si faptul ca experienta acumulata incepe sa-si spuna cuvantul. Am avut un parcurs sigur, ferit de orice incidente. Sunt bucuros pentru rezultat, e un inceput excelent si sper sa avem un an la fel ca inceputul lui.”  - Bogdan Talasman



Echipajul Toader/Badea a testat gheaţa de la Covasna! Cu succes, chiar!

Sibienii Cristi Toader şi Gigi Badea au terminat pe primul loc la "fără cuie" şi pe 3 la clasa 12 "Raliul zăpezii", competiţie care nu face parte din Campionatul Naţional de Raliuri "Dunlop" dar care dă startul sezonului automobilistic 2015 şi care s-a desfăşurat în weekend, la Covasna.
Echipajul sibian Cristi Toader/Gigi Badea au început anul cu un succes. Cei doi au luat startul "Raliului zăpezii", primul eveniment automobilistic din ţară pe 2015, desfăşurat în weekend, în judeţul Covasna, iar la final au avut cel mai bun timp în clasamentul maşinilor care au concurat cu pneuri fără "cuie", iar la clasa 12 au terminat pe locul al treilea. Winter Rally Covasna este un raliu devenit tradiţional, care se desfăşoară în luna februarie, de mulţi ani, însă nu e inclus în calendarul Campionatului Naţional de Raliuri "Dunlop". Practic, e un prilej pentru echipajele din întrecerea internă să îşi testeze "matelialul de concurs", în vederea efectuării ultimelor retuşuri pentru campionatul în sine, care are programat primul raliu peste mai puţin de două luni.
"Am aşteptat cu mult interes acest raliu. Cu siguranţă că o cursă pe zăpadă şi gheaţă nu se compară cu un raliu propriu-zis din campionatul intern, dar cu această ocazie am putut efectua unele teste, am urmărit unele setări ale maşinii. În ultimul timp nu am ieşit în evidenţă cu rezultate deosebite, aşa că pregătim sezonul 2015 în cel mai mic amănunt, deoarece ne dorim să obţinem rezultate cu care să ne răsplătim prietenii care ne sunt alături, de mai mult, sau maipuţin timp, şi anume Rud, Thrace Greiner, Greiner, Sigemo, Market Impex, Art Liderfloor, HRC City Security, Baum, Avanti, Sorel - Big Prints şi Smart Tools. Da, ei sunt prietenii noştri, sunt mai mult decât ceea ce unii îi numesc simplu, sponsori. Sunt prietenii noştri, atât la succese, cât şi la eşecuri. Ne-au fost alături de fiecare dată, atât la greu, cât şi la victorii, aşa că ţinem cu tot morţişul să le dedicăm în noul an numai victorii, numai împliniri, pentru a se putea mândri cu realizările noastre", a declarat pilotul echipajului sibian, Cristi Toader.
Revenind la Winter Rally Covasna, raliu la care aproape 40 de echipaje s-au prezentat la start, Toader spune că a reuşit, şi de data asta, să îi surprindă pe concurenţi: "Vremea ne-a jucat feste. A fost puţin mai cald decât ar fi trebuit, pentru această perioadă a anului, aşa că zăpada s-a topit pe multe porţiuni din traseu. Astfel, au existat multe porţiuni în care am avut gheaţă pe suprafaţa de rulaj. În aceste condiţii, ne-am răsucit de mai multe ori, în timpul raliului. Unde mai pui că şi parapetul, pe care, la acest raliu al zăpezii, participanţii îl folosesc, de obicei, pentru anumite viraje, a fost mic, aşa că oricând exista riscul să sărim afară din traseu. Am pornit în forţă, dar pe parcurs a trebuit să o losăm... mai moale, am mai redus... "gazul". Poate, dacă aveam cauciucuri cu "cuie", mergeam și mai tare. Poate la anul vom reuși să echipăm mașina cu așa ceva pentru această competiţie. Oricum, o primă realizare e că am terminat raliul. În plus, primul loc ocupat la clasa maşinilor "fără cuie", plus locul 3 la clasa 12, sunt două rezultate care ne fac onoare şi mai ales ne dau speranţe în vederea Campionatului Naţional 2015".



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2017 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact