Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:
Interviuri:
Primul raliu pentru Ramona Rusu
Winter Rally Covasna a fost debutul meu in aceasta ramura a motorsportului si m-am gandit sa va povestesc si voua pe scurt din experianta mea.
citeşte tot articolul >>
Echipajul Sebi Barbu/Răzvan Hulea
Echipajul sibian s-a impus la clasa rezervată maşinilor cu două roţi motrice şi a terminat pe 5 în clasamentul general.
citeşte tot articolul >>
Hideg Krisztian castiga Winter rally Covasna 2016
Hideg Krisztián: “Lupta cu Gergo Szabo si Antal Kovacs a fost deschisa pana la ultimele probe”
citeşte tot articolul >>
Norbert Major/Robert Major
Norbert Maior a debutat la Trofeul Primaverii
citeşte tot articolul >>
Echipajul Toader/Badea a testat gheaţa de la Covasna! Cu succes, chiar!
Cu siguranţă că o cursă pe zăpadă şi gheaţă nu se compară cu un raliu propriu-zis din campionatul intern
citeşte tot articolul >>
Video: CRVC METALUBS - Şugaş Băi
2008 - Acum s-a construit un Trabant

Acum s-a construit un Trabant!!!

Dar ce fel de Trabant?
Un nou model bimotor fabricat de catre Moraru Ciprian Rares din Secele

Am mai vazut asa ceva....?

Se poate doar problema esentiala este aceea ca nu tu ai fost cel care a construit-o.

De ce oare?

Sa-l intrebam pe proprietar!

Idea mi-a venit cand am vazut un Trabant asemanator, dotat cu doua motoare de trabant.

Diferenta la modelul meu este ca al doilea motor este de la un Fiat 850 si este un motor in 4 timpi, am tinut sa nu fac modificari exterioare la caroseria masini deoarece am vrut sa pastrez designul original al fabricantului German care a consacrat aceasta marca ca fiind cea mai ieftina masina a timpului respectiv; eu as spune si cea mai fiabila din punct de vedere consum si intretinere. Eu am reusit sa-mi fac un hobby din aceasta marca TRABANT, detin 3 autoturisme, din care doua sunt modificate una este cabrio si acesta cu doua motoare despre care am sa va povestesc acum.

Cum ai inceput?

Ca la orice masina am inceput cu caroseria. Dupa ce am demontat tapiteria am inceput lucrarile de intarire a caroseriei in paralel cu adaptarea elementelor pentru punte spate Fiat.

Am decupat partea de jos al portbagajului si am amenajat zona pentru noul motor. Caroseria a mai primit o cusca interioara din teava de otel trasa la rece pentru a intarii structura Trabantului in asa fel incit sa suporte greutatea cat si forta dezvoltata de motorul atasat in partea din spate a autoturismului.

Motorul l-am amplasat in asa fel incat capota de la portbagaj sa fie functionabila fara modificari.





Cum motorul era in spate a trebuit sa gasesc o solutie pentru a raci motorul, tinand cont ca racirea se facea din spate catre fata, adica aerul din portbagaj era tras si impins sub masina ,datorita faptului ca motorul de Fiat 850 se invarte in sens opus celorlalte motoare in 4 timpi, am facut doua locasuri in aripile din spate pentru ventilatie

Dupa cateva luni de munca am ajuns la faza de vopsire, dar inainte de aceasta trebuia sa combin cumva tractiunea fata cu tractiunea spate. Pentru aceasta  la motorul din spate am atasat si cutia in 4 trepte a motorului de Fiat cu timonerie in podea iar partea din fata a ramas neatinsa cu schimbatorul la volan. Problema de corelare am rezolvat-o prin  montarea unei singure pedale de accelerare pentru motorul din spate deorece ambreiajul si frana sunt pedale care functioneza pentru ambele motoare . Pentru partea din spate  cu un sistem de cuplare pot sa actionez simultan cele doua motoare respectiv accelerarea. Schimbatoarele de viteze pentru actionare simultana se pot folosii numai pe teren accidentat si nu  este recomandata folosirea lor pe asfalt datorita diferentei de raport intre cutiile de viteza.

Motorul din fata pe asfalt in tandem cu cel din spate nu pateste nimic datorita faptului ca nu are frana de motor pentru ca alimentarea nu este controlata ci vine prin cadere si atunci cand motorul este impins el se supralimenteaza si creste turatia  avertizind ca trebuie schimbata treapta de viteza.

Cu care motor i-ti place sa te dai?

Eu folosesc motorul din spate la deplasari mai lungi iar cel din fata la deplasari prin oras  Acesta modificare am realizat-o din pasiune, impreuna cu mecanicii Vasile Tabaras si Jinga Daniel fara de care proiectul meu ar fi ramas doar pe hartie si deja acest lucru pentru mine este o mare satisfactie si le multumesc pentru ca si-au pus atelierul la dispozitie cat si indemanarea pentru a definitiva proiectul meu.

Pentru mai mai multe detalii ma puteti gasi pe adresa de  mail  trabimaker@yahoo.com

Recapitulare la Trabi - Fiat.

  • o caroserie de Trabant 601
  • un motor de Trabant cu transmisie originala
  • un motor Fiat cu cutie proprie si planetare
  • putere cumulata, zic eu: 26+47 CP
  • dotari suplimentare:
  • cusca din teava de otel tras la rece
  • scaune sport.
  • viteza maxima obtinuta la drum intins a fost 120 km/h

Cum pasiunea nu are limite, noi va dorim in continuare succese si alte proiecte.


Autocrono


<< înapoi
Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2017 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact