Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:

Interviuri


Pilotul din CNVC Dunlop vicecampionul din CRVC Metabond

 

Pilotul din CNVC Dunlop vicecampionul din CRVC Metabond
Pentru Emil Ghinea anul 2011 a reprezentat debutul in competitiile din motorsport.La volanul unui Renault 5 GT Turbo Emil a trecut de la agonie la extaz. Desi unele probleme tehnice i-au creat disconfort, in Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop a reusit sa lase o impresie buna si sa urce pe podium.Doua locuri doi in etapele de viteza de la Teliu si locul unu in etapa de la Sinaia au confirmat apetitul pentru victorie al acestui pilot.
Pentru a-si perfectiona stilul, pentru a-si verifica si adapta strategia de cursa Emil nu a ezitat sa ia startul si in competitiile regionale organizate de C.S. Auto Crono.
“A fost un campionat frumos. Traseele noi mi-au placut foarte mult, adica Sf. Ana, Cozmeni, dar si Sugasul este deosebit. Din pacate atat la clasa cat si la open anul acesta lupta nu a fost ce mi-as fi dorit, diferenta dintre masini fiind destul de mari.
Cea mai palpitanta cursa a fost la Cozmeni unde lupta s-a dat la zecime de secunda intre mai multe masini. Mi-ar face placere competitiile sa se desfasoare sub auspiciile unei concurente acerbe, sa simtim ca suntem la curse.Mi-ar parea bine daca pilotii ar avea masini cat de cat egale.
Poate asa am fi mai motivati sa obtinem victoria sa luptam pentru o pozitie pe podium sau in clasament. Poate asa ne-am bucura mai mult de victorie. Nu spun ca nu sunt incantat de locul secund ocupat la terminarea acestui campionat regional.
Batalia pentru locul secund a fost fantastica in ultima etapa. Am reusit sa-l devansez pe Szabo Csongor cu 8 sutimi si un punct.
Din punctul meu de vedere a fost unul dintre cele mai disputate locuri.Pe de alta parte acest cadru restrans de participanti ne face sa fim mai apropiati, sa ne simtim bine, ca intre prieteni. Sper in urmatorul sezon competitional sa ni se alature si altii,” ne-a declarat Emil.
Satisfactiile si obiectivele lui Emil Ghinea
Viata unui sportiv implica responsabilitati nu numai in competitii ci si in afara acestora.Sotia si cei doi copii ai tanarului pilot il insotesc la fiecare concurs. Familia alaturi de prieteni reprezinta cei mai infocati fani ai celui care se “dueleaza” cu timpul si advesarii sai.
“Sunt fericit. Anul acesta in familia mea si-a facut aparitia cel de al doilea copil. Familia este alaturi de mine la fiecare competitie. Nimic nu poate fi mai frumos decat zambetul celor dragi atunci cand te privesc coborand din masina.
Familia reprezinta cel mai frumos lucru ce poate exista pentru mine. Datorita lor si celor din jurul meu pot sa concurez in astfel de competitii.Pe aceasta cale doresc tuturor celor care cred in mine si ma sustin indiferent de rezultatele obtinute sa le multumesc.
O cupa ridicata deasupra capului nu ar valora nimic fara sa-i am langa mine pe cei dragi. Legat de modificarile din campionatul regional sunt foarte multumit.
Cumularea timpilor de concurs a marit spectaculozitatea, determinarea pilotilor. A fost picatura care ne-a aratat cat de vulnerabili am fost datorita faptului ca nu am facut acest lucru de la inceput.
Batalia ar fi fost mai apriga. Poate nu ar strica acest mod de punctare sa fie preluat si aplicat si in campionatul national de viteza.Pentru anul viitor sper sa revin in campionatul regional, sa ne batem pana la ultimul metru, dar sa ne si distram.
Voi reveni si in campionatul national unde ma voi lupta pentru fiecare sutime de secunda.Sper bugetul sa-mi permita o revizie completa a masinii. Nu exclud anumite imbunatatiri despre care daca voi reusi sa le fac le voi mentiona la timpul potrivit.Multumesc tuturor celor care ne incurajeaza in competitii. Va multumesc si voua celor care prezentati evolutia noastra.
Sa ne vedem sanatosi la curse!” ne-a marturisit Emil Ghinea.
Autostiri.ro: Multumim Emil Ghinea. Felicitari cu ocazia zilei de nastere! (n.r. 26 octombrie) Iti urez sa fii sanatos, plin de energie si inspiratie. Visele de azi sa devina realitate. Sperantele de maine inpliniri. Rezultate maxime in tot ceea ce faci, caldura si dragoste in suflet. Bafta si numai bine. La multi ani!!!

 

 



Debutul in calitate de pilot in 2011

Debutul in calitate de pilot in 2011
Cristian Stoicanea si-a facut debutul in calitate de pilot in sezonul din Campionatul Regional de Viteza in Coasta Metabond 2011.
La volanul unui Oltcit Club 12 TRS „le-a suflat in coasta” multor competitori care nu au ezitat „sa priveasca in oglinzile retrovizoare” evolutia unui concurent redutabil.
Desi a ocupat locul 9 in clasamentul general open la amatori Cristian este unul dintre tinerii care dipune de potential, resurse si talent. Cristian Stoicanea a acumulat experienta etapa dupa etapa. A reusit sa ne arate ca poate sa depaseasca barierele impuse de materialul de competitie prin rezultate, modestie si realism.
Primul contact serios cu lumea motorsportului – prima provocare
Cristian a reusit sa-si asigure prezenta intr-un campionat regional la volanul Oltcit-ului aflat la a doua tinerete. Iata ce a declarat pentru autostiri.ro Cristian Stoicanea cu privire la participarea sa in competitii:
„Campionatul Regional de Viteza in Coasta a insemnat primul contact mai serios si constant cu lumea motorsportului. A insemnat o provocare atat din punct de vedere al pilotajului, cat si din punct de vedere al pregatirii tehnice a masinii.
Pe tot parcursul campionatului am incercat sa evoluez la capitolul tehnica de pilotaj, ajutat de kilometrii de proba parcursi, dar si de sfaturile celor mai experimentati.
De asemenea, a fost un bun prilej de a pune in practica ideile avute pentru imbunatatirea performantelor masinii.”
Un autoturism ingrijit si intretinut cu drag
Oltcit-ul este ingrijit si intretinut cu drag si atentie potrivit resurselor financiare avute la dispozitie. Autoturismul a fosr reabilitat si modificat pentru a face fata unor cerinte minime competitionale.
Dorinta de performanta a lui Cristian sustinuta de Bogdan Talasman si de cei dragi l-a determinat sa aduca si alte imbunatatiri masinii de competitie. Iata ce ne-a precizat cu privire la acest aspect:
„Desi masina a fost intr-un stadiu destul de avansat inainte de incepe sa particip la campionatul regional de coasta, am continuat sa caut sa o imbunatatesc punctele pe care le-am considerat oarecum slabe ale masinii.
Astfel, am reusit montarea a 4 carburatoare verticale Dell’orto DRLA 36 (modificate cu o parte din jicloare de la DRLA 40) si a unui rezervor de capacitate mai mica. Masina beneficia dinainte de suspensii intarite, cutie de viteze scurta de Citroen GSA, short shift, diverse elemente de caroserie usurate, diverse ranforsari ale elementelor grupului motopropulsor.
Am mai facut rost si de niste slick-uri Avon folosite , din pacate nu am apucat sa le si utilizez, din cauza vremii potrivnice, pneurile de strada folosite pe post de anvelope de ploaie la ultima etapa fiind un minus major.”
Chiar si in conditiiile in care a folosit pneurile de strada Cristian a reusit sa obtina un meritoriu loc unu la clasa N2 nelicentiati. Noi nu va recomandam sa va depasiti limitele in trafic.
Modificari de regulament benefice pentru spectacol si digestie
Stand pe marginea probelor printre oameni mi-a facut placere sa le ascult comentariile: „Bai fi atent! Vine ala cu Oltcit-ul. Si fi atent ce bine merge!” Voi puteti sa spuneti ca este un compliment. Noi va spunem ca este o constatare. Si daca tot am ajuns la acest capitolul  sa vedem ce ne-a mai spus Cristian:
„Un lucru inedit care s-a aplicat in acest campionat regional a fost clasamentul realizat prin insumarea manselor de concurs, ceea ce a dus la o batalie acerba pana in ultima urcare de concurs. Mai ales ca, desi titlul de campion fusese deja adjudecat fara drept de apel de catre Marcus Andreoiu, titlul de vicecampion se juca “cu cupa pe masa” de catre mai multi piloti.
De asemenea la nelicentiati batalia nu era transata, pana la urma Levente Fejer s-a impus, din cauza problemelor tehnice ale adversarului sau direct, Dan Arsene. Ca si alte modificari de regulament nu as avea multe de adaugat, mi s-a parut ca este un regulament simplu, concis, cu o impartire pe clase relativ echitabila.
Ca si articol de regulament as impune obligativitatea gulasului dupa fiecare etapa, cred ca acesta a fost un adevarat liant al competitiei.
Un lucru deranjant a fost ca la unele etape s-au facut modificari “din mers”, desi toata lumea ar trebui sa inteleaga ca nu se modifica regulile jocului in timpul jocului. Dar probabil pentru unii este mai importanta cupa decat participarea si distractia.”
Legat de gulas nu ne ramane decat sa depunem o petitie la CS Auto Crono si poate avem succes in sezonul urmator. Voi ce parere aveti? Semnati petitia?
Obiective pentru viitor
Fara vise si speranta lumea din jurul nostru s-ar prabusi. Cristian Stoicanea este hotarat sa nu dispara din peisajul curselor. Ce isi doreste aflati tot de la noi:
„Pentru sezonul urmator imi doresc sa am resursele financiare pentru a participa la toate etapele de campionat regional, pentru a imi imbunatati cunostintele si, de ce nu, pentru a imbunatati si performantele.
De asemenea, imi doresc sa pot aduce unele imbunatatiri imperios necesare masinii, mai ales la partea de tren de rulare. As vrea sa achizitionez niste pneuri de ploaie adevarate si un cort de asistenta, dar va fi foarte greu fara sprijin, pana acum tot ceea ce am facut am facut din banii propri.
Ca un vis oarecum mai amplu, imi doresc sa pot participa si in Campionatul National de Raliuri ca si navigator, dar asta este alta poveste. Multumesc autostiri.ro pentru ca este alaturi de noi si sper sa fie si de acum incolo cu acelasi entuziasm.”
Multumim Cristian pentru aceasta pledoarie frumoasa pentru decenta, modestie si motorsport.
Ne face placere si onoare sa va impartasim gandurile, sentimentele si telurile celor care obtin performanta cu resurse minime.
Daca iti propui sa ajuti un sportiv, sa-l sustii te rog sa ne anunti si pe noi.
Lumea trebuie sa stie cine si ce efort face pentru cei despre care la un moment dat poate vorbi un grup, o natiune sau o lume intreaga.
Noi va asteptam la competitii, pe probe, alaturi de echipe si piloti, alaturi de cei care poarta in inima si pe masini tricolorul Romaniei.
Drum bun si numai bine.



Navigator in CNR Dunlop – pilot campion in CRVC Metabond

Navigator in CNR Dunlop – pilot campion in CRVC Metabond
Navigator in Campionatul National de Raliuri Dunlop Marcus Andreoiu nu ezita sa  evolueze in calitate de pilot intr-un campionat regional. Pasiunea pentru motorsport se reflecta  in cucerirea titlului de campion in Campionatul Regional de Viteza Metabond organizat de CS Auto Crono.
Referitor la acest campionat iata ce ne-a declarat Andreoiu Marcus:
A fost un campionat frumos. Traseele noi mi-au placut foarte mult, adica Sf. Ana, Cozmeni, dar si Sugasul este deosebit.
Din pacate atat la clasa (n.r. L1 licentiaţi <1600 cmc) cat si la open anul acesta lupta nu a fost ce mi-as fi dorit. Diferenta dintre masini fiind destul de mare.Trebuie sa amintesc ca cea mai palpitanta cursa a fost la Cozmeni unde lupta s-a dat la zecime de secunda intre mai multe masini, asa ar trebui sa fie peste tot, sa simtim ca suntem la curse.
In rest acest cadru restrans de participanti ne face sa fim mai apropiati , sa ne simtim bine, ca intre prieteni si sper ca la anul sa ni se alature si altii.

La masina inca nu am facut nimic important de cand o am, dar sper ca in aceasta pauza sa pot face o revizie la motor .

Cumularea timpilor este cea mai buna modificare de regulament
Cea mai buna modificare de regulament a fost facuta in acest sezon, aceea de a aduna timpii manselor de concurs.
Chiar ma bucur ca suntem primii care am introdus acest sistem la cursele de coasta, n-ar fi rau sa fie un exemplu si pentru campionatul mare de coasta. Ar face si acolo cursele mai interesante.
Pentru la anul imi doresc sa pot concura din nou in acest campionat, concurenta sa fie mai tare, sa ne batem pana la ultimul metru, dar sa ne si distram. Sa ne vedem sanatosi la curse.
Autostiri.ro: Multumim. Spor la treaba si multa bafta.
Noi vom reveni in sezonul urmator pe probe. Va vom aduce la momentul oportun vesti despre ce se intampla in acest frumos campionat regional.
Drum bun si numai bine.



“acumularea timpilor aduce spectacolul”

Pentru Szabo Csongor Campionatul Regional de Viteza in Coasta este ca o sala de antrenament. Chiar daca tanarul pilot a participat in competitia regina CNRD acesta nu ezita sa acumuleze experienta si in alte competitii.
La finalul Campionatului Regional de Viteza in Coasta 2011 Szabo Csongor s-a clasat pe locul III la Open licentiati. Iata ce ne-a declarat:
Autostiri.ro: Cum a fost acest campionat pentru tine? Ce reprezinta pentru tine?
Szabo Csongor: Desi este un campionat conceput pentru pilotii amatori m-am simtit foarte bine. Am avut sansa sa alerg pe trasee exceptionale care pot ridica probleme chiar si celor experimentati.
Traseele de competitie de la Sfanta Ana, Cozmeni sau Sugas sunt superbe. Practic traseul de la Sugas este traseul meu de casa de care sunt cel mai mult atasat. Imi place configuratia acestui traseu de coasta.
De fiecare data particip cu mare placere aici. Cu siguranta voi fi prezent si la startul sezonului urmator!
Autostiri.ro: A fost nevoie de anumite modificari la masina?
Szabo Csongor: Nu am facut modificari speciale. Masina e de clasa 9, vechea N2. Nu a suferit nici o modificare e asa cum a fost construita de Suzuki Motorsport Ungaria.
Autostiri.ro: Care sunt modificarile de regulament care ar putea aduce un plus de spectacol in competitii?
Szabo Csongor: In campionatul regional e imbucurator ca a fost introdus sistemul de acumularea timpilor din mansele de concurs aduce spectacolul.
Pilotii sunt obligati sa alerge ambele manse. Trebuie sa mearga constant si fara greseli in ambele manse, iar acest lucru nu este usor intotdeauna. Si nu te “mai culci pe o ureche” daca in prima mansa ai avut un timp mai bun. Trebuie sa te intorci pe traseu si sa demonstrezi ca esti bun ca nu a fost o intamplare rezultatul tau.
In ultima etapa, vremea capricioasa ne-a facut ceva probleme pe care le-am depasit. Nu este convenabil sa ai un model de cauciucuri cu profil pentru uscat si sa alergi pe umed.
Pentru urmatorul sezon cred ca modificarea sistemului de punctaj de la 10-6-4…. la 10-8-6….. ar fi mai benefic. Lupta ar fi mult mai stransa, determinarea mai mare.
Autostiri.ro: Care sunt obiectivele pentru sezonul urmator?
Szabo Csongor: Atmosfera in acest campionat regional este frumoasa, excelenta. Chiar daca nu avem atat de multi spectatori ca si in campionatul national cei care ne incurajeaza pe probe sunt o recompensa frumoasa pentru efortul depus de noi.
In campionatul regional inca nu stiu cu ce masina voi lua startul dar cu siguranta nu cu Suzuki Swift. Obiectivul pentru mine va fi castigarea campionatului la licentiati iar la amatori noul pilot cu ,,negresa” e obligat sa lupte pentru podium si de ce nu sa si castige!
Sa ne vedem cu bine in noiembrie la rally sprint!
Autostiri.ro: Multumim. Multa bafta si numai bine.



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2002 - 2021 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact