Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:

Regulament

Regulament particular
Concurs de accelerare
 
Introducere
Editia a XIV-a a concursului de accelerare Speed Sf. Gheorghe se desfasoara in conformitate cu prevederile prezentului regulament particular elaborat de Clubul Auto Crono Cv.
Orice modificare adusa prezentului regulament va fi comunicat concurentilor.
 
Conditii de participare
Numarul concurentilor maxim admisi este 60.
Concurentii trebuie sa poseda permis de conducere si sa aiba minim un an vechime.
Un concurent poate sa participe la diferite categorii iar intr-o categorie poate sa se inscrie doar o singura data.
Un automobil poate fi pilotat de maxim 2 concurenti,
Inscrieri
Nu se fac inscrieri peste numarul maxim admisi.
Prin semnarea cererii de înscriere, concurentii scutesc pe oficiali,arbitrii si organizator sau reprezentantii acestora si pe fiecare dintre ei in parte, de orice responsabilitate în legatura cu actiunile, taxele, cheltuielile, revendicarile si reclamatiile referitoare la raniri mortale sau altele, porvenite sau rezultate prin inscrierea sau participarea sa la competitii.
Taxa de înscriere se returneaza 50 %,concurentilor care din motive de forta majora, sunt în imposibilitate de a lua startul 
Verificari administrative
Fiecare concurent participa sub propria responsabilitate.
Orice persoană care doreşte sa participe, trebuie să depuna la secretariatul concursului cererea de înscriere individuala, permis de conducere, certificatul de inmatriculare al automobilului.
Automobile admise
Verificarea si încadrarea pe grupe a automobilelor este efectuata de catre comisia tehnica al concursului.
Dacă un automobil nu este conform cu cele declarate la înscriere sau este gasit din punct de vedere tehnic necorespunzator, sau in timpul concursului, i se refuza startul, taxa de înscriere fiind retinuta de organizator.
Parc închis
Automobilele incepand de la verificari administrative pana la festivitatea de premiere sunt în regim de parc închis si se interzice sub sanctionarea cu excludere, executarea orice fel de reparatie, parasirea parcului fara aprobare sau depasirea vitezei maxime de 10km/h.
Traseul de concurs
Lungimea traseului este 201 m, cu o latime de 6 m, acoperit cu asfalt.
Are doua parti: zona de accelerare (care se cronometreaza)  si zona de franare cu o lungime totala de 700 de metrii. Linia de mijloc al traseului se va marca cu conuri.
Linia de start
Fiecare concurent se pozitioneaza pe linia de start sub indrumarea arbitrului, fara sa depaseasca linia de start.
Linia de sosire
Va fi marcat cu steag de sosire
Zona de franare
Inceputul zonei de franare va fi marcat cu steag de culoare galbena. Franarea va fi progresiva in asa fel incat masina sa nu intra in derapaj.
Desfăşurarea concursului
Startul este „ tipul plecare de pe loc cu motorul pornit”, la automobile cu geamurile ridicate şi cu centura de siguranţă în folosintă iar la moto obligatoriu cu haina si casca de protectie.
Semnalul de start incepe cu aprinderea semnalului rosu timp de 2 sec, dupa care la fiecare 0,05 secunde urmeaza semnalele galben, galben si verde.
Fiecare concurent are la dispozitie 5 sec pentru start, iar daca in acest interval de timp nu a luat startul pierde mansa respectiva.
În situaţia în care un concurent pleacă înainte de semnalul verde, se considera start furat si pierde mansa respectiva.
Sosirea este lansata. Mansa se termina cand automobilul trece linia de sosire; imediat dupa aceasta, viteza automobilului trebuie sa fie redusa.
Daca in timpul parcurgerii traseului, comisarii de traseu semnalizeaza cu steagul galben concurentul este obligat sa reduca viteza si sa opreasca.
Daca un concurent nu poate parcurge traseul din motive obiective are dreptul la un nou start. In cazul unei opriri din motive tehnice, pierde acest drept.
Un concurent nu poate fi inlocuit si nu are voie sa paraseasca masina in timpul competitiei. Este interzis prezenta altor persoane in masina.
Manse de concurs
Mansa de recunoastere este la decizia organiatorului si este obligatorie doar la categoria moto.
Calificarile pentru finala se fac pe baza timpilor obtinuti in cele doua manse cromometrate. Din cele doua manse se ia timpul cel mai bun si se califica primii 4 concurenti pentru finala. 
Finala se desfasoare prin eliminare directa dupa urmatoarea grila 1-4 si 2-3.
Asigurare
Organizatorul nu are nici o obligatie fata de competitori pentru daune produse lor sau automobilelor de competitie.
Excludere din concurs
Este exclus din concurs cel care:
Ø trecere pe o alta banda de accelerare
Ø intentionat perecliteaza viata altora sau încearca sa produca pagube materiale
Ø masina nu corespunde regulamentului particular
Ø start furat consecutiv de 2 ori
Ø nu se prezinta la timpul de start
Ø atitudine nesportiva
Ø în orice situatie deosebita la hotararea organizatorilor
Concurentii exclusi nu primesc înapoi taxa de înscriere.
Clasificarea categoriilor
O clasa se considera constituita daca sunt minim 5 autovehicule. Clasa neconstituita se include intr-o clasa imediat superioara.
Moto: 
Categoria M1 = pana la 950 cmc
Categoria M2 = peste 950 cmc
Auto:
Categoria S1 Motor cu aspiratie sub 1500 cmc – tractiune FWD, RWD
Categoria S2 Motor cu aspiratie intre 1501-1800 cmc – tractiune FWD, RWD
Categoria S3 Motor cu aspiratie intre 1801-2500 cmc – tractiune FWD, RWD
Categoria S4 Motor cu aspiratie intre 2501-3800 cmc– tractiune FWD, RWD
Categoria S5 Motor cu aspiratie peste 3800 cmc– tractiune FWD, RWD
Categoria S6 AWD - sub 2500 cmc
Categoria S7 AWD - peste 2500 cmc
Categoria S8 Diesel - sub 2000 cmc
Categoria S9 Diesel - peste 2000 cmc
Karting
Categoria K Karting
 
Specificatii: FWD –tractiune fata, RWD – tractiune spate, AWD- tractiune integrala
Cilindreea la motoarele turbo se calculeaza: cilindreea x 1.7
Numere de concurs
Fiecare participant este obligat sa aiba pe parbrizul din fata numere de concurs asigurat de organizator.
Clasificarea
Clasificarea se face pe categorii in sistem tip grila in functie de numarul concurentilor
Timpii realizati sunt facultative pentru corectitudinea cursei.
Reclamatii
Termenul limita de depunere a reclamaţiilor împotriva rezultatelor va fi de 15 min. după afişarea rezultatelor provizorii. Taxa pentru reclamaţie este 200 lei si va fi platita la depunerea reclamatiei, daca reclamatia va fi favorabil atunci taxa va fi returnata.
Premierea
Se premiaza cu cupe primii trei clasati pe categorii.



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2002 - 2021 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact