Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:

Avancronică

Pe un Ford Escort, De Mevius, care are inclusiv un loc 11 în etapa mondială din Germania, a preluat conducerea încă de pe PS2. Foto: Mihai Stana

Belgianul Ghislain de Mevius, la bordul unui Ford Escort MKII, a câștigat a cincea ediție a Romania Historic Winter Rally, competiție pe care a dominat-o încă din prima zi. Cele mai multe victorii pe probele speciale i-au aparținut însă francezului Maxime Vilmot, care a pilotat o mașină închiriată din România.

Un total de 45 de echipaje au luat startul în competiție care a adus împreună tot atâtea bijuterii legendare, mașini cu istorie în anii ’80 și ’90 în motorsportul mondial. Nu au lipsit Ford Escort, Toyota Celica, Porsche 911, Lancia Delta 4, Opel Ascona, Mazda RX sau BMW 325.

Mașina Subaru, pilotată de Vilmot, a fost închiriată din România de la Htag Motorsport. La bordul aceleiași mașini, Simone Tempestini câștiga anul trecut Winter Rally Covasna, competiție devenită acum etapă de campionat național. Foto: Mihai Stana

La fel ca în edițiile precedente, competiția organizată în Covasna de Aspromeca prin Paul Lacombe, George Grigorescu, alături de Autocrono și Autoblic, a strâns un număr impresionant de străini. Din cele 45 de echipaje, doar unul a fost din România, cu Gabriel Stanciu la bord, celelalte sosind din Franța, Belgia, Olanda și Grecia.

Cu participări în WRC, dar și cu victorii în Campionatul Național de Raliuri al Belgiei la Open, Ghislain de Mevius a preluat conducerea competiției din Covasna încă de pe a doua probă specială și nu a mai cedat prima poziție în clasament.

Avându-l în dreapta pe Johan Jalet, același copilot care îl ajută și în etapele mondiale, De Mevius a câștigat doar 4 dintre cele 15 probe speciale ale Romania Historic Winter Rally, dar i-a fost suficient pentru a fi al cincilea învingător din istorie după Laurent Battut, Patrick Ferrier, Charles Munster și Eric Royere.

La final, De Mevius a avut un avantaj de 1:27,6 în fața ocupantului poziției secunde, francezul Maxime Vilmot. Acesta din urmă, pe un Subaru 555, pe care în trecut l-au folosit Victori Băldescu, Marco Tempestini, Vlad Cosma și Simone Tempestini, s-a impus în nu mai puțin de 10 probe și și-a asigurat locul 2.

Vilmot, care e cunoscut în special datorită faptului că a fost copilot în peste 50 de etape de european și mondial, a trebuit să recupereze însă după ce a făcut accident pe a doua probă specială, când a pierdut aproape 5 minute. A fost doar a 14-a cursă din cariera de pilot a francezului, care în 2018 și 2019 a mai fost prezent în Covasna ca forlighter pe o Dacia Logan. Copilot pentru Vilmot la această ediție a fost Marine Pelamourgues, fiica lui François Pelamourgues, un cunoscut pilot francez.

A patra participare a fost cu noroc pentru Frederic Rosati, care a încheiat pe podium la ediția din acest an. Foto: Mihai Stana

Podiumul final al Romania Historic Winter Rally 2021 a fost completat de un alt echipaj francez, format din Frederic Rosati și Philippe Marchetto, tot pe un Subaru 555. Rosati, care se află pentru a patra oară în Covasna, și-a adjudecat prima probă specială, însă a încheiat la 02:31,7 în spatele lui De Mevius.

Poziția a patra a competiției care deschide sezonul în automobilismul sportiv românesc a fost ocupată de fostul campion național absolut al Belgiei, Bernard Munster, iar în Top 10 s-au mai clasat Guins Kenis, Alexandre Felsenhart, Gerard Marcy, Serge Tchijakoff, Frederic Contet și Didier Bindels. Câștigător în 2019, Eric Royere a terminat pe 11, în timp ce învingătorul din 2018, Laurent Battut, a abandonat în a doua zi.

Singurul român prezent în concurs, Gabriel Stanciu, a terminat pe 31 la general. Foto: Mihai Stana

Un alt nume important care a concurat la competiția pe zăpadă din Covasna este chiar tatăl câștigătorului din acest an. Gregoire de Mevius, fost pilot în WRC între 1988 și 2001, dublu campion mondial PWRC (actualul WRC3), a abandonat în ziua 1 și a revenit ulterior ca super rally și s-a clasat constant la finalul probelor în Top 5.

Gabriel Stanciu (Ford Escort MKII), singurul român prezent în competiție, a terminat pe locul 31 la general, avându-l în dreapta pe Georgios Ladopoulos.

 

Belgianul a avut o prestație excelentă la bordul acestui Ford Escort. Foto: Mihai Stana

Belgianul Ghislain de Mevius și-a consolidat poziția de lider după a doua zi din Romanian Historic Winter Rally, având un avantaj de două minute și 13 secunde față de următorul clasat la capătul a 10 probe speciale și 145 de kilometri.

Alături de Johan Jalet, cel care i-a stat în dreapta și la etapele de Campionat Mondial (WRC) la care a concurat, De Mevius (Ford Escort RS 1800 MKII) a câștigat doar una dintre cele 6 probe care s-au desfășurat sâmbătă.

Chiar și așa, următorul clasat, francezul Frederic Rosati (Subaru Impreza 555) nu a reușit să recupereze destul timp pentru a se apropia de De Mevius, fiu al fostului campion mondial din PWRC, Gregoire de Mevius, prezent și el la concursul din Covasna.

Învingător în 2019, Royere se află acum pe locul 13. Foto: Mihai Stana

Marele câștigător al zilei de sâmbătă este un alt francez, Maxime Vilmot, cunoscut în special datorită faptului că este copilot în Campionatul Mondial de Raliuri, unde are deja 20 de starturi. La bordul unui Subaru Impreza GT Turbo, Vilmot a demonstrat că se descurcă excelent la volan și a câștigat cinci probe.

Astfel, Vilmot a urcat pe 3 la general după ce vineri seară era abia pe 14 și s-a apropiat la 3 minute și 18 secunde de liderul De Mevius cu șase probe înainte de încheierea raliului.

Accidentul echipajului forlighter a anulat PS8.

Proba specială cu numărul 8 a fost anulată după ce echipajul deschizător format din Levente Kovacs și Reni Marton a lovit un cap de pod și a fost nevoie de intervenția ambulanței. Din fericire, ambii sportivi sunt în afara oricărui pericol.

Fostul campion național absolut al Belgiei, Bernard Munster (Porsche 911), este pe 4 după 10 probe speciale. Campionul mondial PWRC din 1991 și 1992, Gregoire de Mevius (Toyota Celica), tatăl actualului lider din Covasna, a revenit ca super rally după abandonul de vineri și s-a clasat constant în Top 5 pe probe, însă este pe 37 la general.

Campionul absolut al Belgiei, Bernard Munster, se află pentru a treia oară la startul etapei din Covasna. În 2019, cu fiul său Grégoire în dreapta, Munster a terminat pe 2 la general. Foto: Mihai Stana

Singurul pilot român care se află în cursa din acest weekend, Gabriel Stanciu, se menține pe locul 33 în topul general. Alături de grecul Georgios Ladopoulos, stabilit însă în România, Stanciu pilotează un model Ford Escort MKII.

Duminică vor avea loc ultimele șase probe speciale ale celei ce-a cincea ediții ale Romanian Historic Winter Rally. Dintre câștigătorii edițiilor precedente, doi sunt prezenți și acum. Laurent Battut a abandonat pe PS10, iar Eric Royere se află pe 13 la general.

 

 

Start pentru Romania Historic Winter Rally 2021

 

Sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cea de-a cincea ediție a îndrăgitei competiții dedicate vehiculelor istorice, desfășurate exclusiv pe zăpadă și gheață, Romania Historic Winter Rally, este gata să alinieze la start modelele istorice, pe probele speciale din jurul orașului Covasna, comunei Comandău și a localității Păpăuți (comuna Zagon).

Astfel, cu ocazia desfășurării concursului, se impun restricții de circulație pe anumite porțiuni de drum, după cum urmează :

  • DC 14 Covasna-Comandău, traficul va fi oprit sâmbătă (23.01) între orele 08:00 și 13:00, cu deschidere partiala la ora 10:10 in urcare si 10:10 in coborare, respectiv duminică (24.01), între orele 08:00 și 11:00
  • Comandău – Mica Siriu, sâmbătă între orele 11:00 și 18:00, respectiv duminică între orele 08:30 și 16:30
  • Comandău – Benedek – Hârboca (Buzău), vineri (22.01), între orele 14:30 și 20:00
  • Comandău – Păpăuți, vineri între orele 14:30 – 18:00, sâmbătă între orele 08:30 – 12:00 și duminică între orele 13:00 – 16:30

Raliul s-a bucurat în fiecare an de o prezență internațională impresionantă, numărul concurenților crescând de la an la an. Printre numele mari în motorsportul internațional, i-am regăsit la Covasna în anii anteriori pe Bernard Munster, campion absolut al Belgiei în 1995 și pe Serge Cazaux, campion la istorice în Spania în anul 2018 și campion european la grupa Pre90.

Concurenții vor sosi în acest an din Franța, Belgia, Luxemburg dar și Grecia. Totuși, printre numele înscrise regăsim și singurul echipaj concurent din România, format din Stanciu Gabriel și Ladopoulos George, care revin la Covasna după o absență de 2 ani. Cei doi se vor afla la bordul unui Ford Escort RS 2000 MK II. În acest an, lista de înscrieri însumând 47 de participanți.

Probabil numele cu cea mai mare rezonanță care se va afla la startul ediției din acest an, este francezul Jean-Claude Andruet. Francezul are un palmares absolut impresionant, fiind câștigător al WRC Monte-Carlo în 1973, WRC Tour de Corse în 1974, WRC Sanremo Italia în 1977, campion al Franței în anii 1968 și 1970, vicecampion european în 1981 și vicecampion al Franței în 1972 și 1980. Francezul va pilota un Porsche 911 SC, fiind secundat de Mizael Guy !

Câștigătorii edițiilor din 2018 și 2019 ale raliului se vor afla și ei la start, astfel, Battut Laurent, care o va avea în dreapta pe soția sa, Dumont Valerie, va porni de la start cu o Toyota Celica GT-4. Câștigătorii ediției din 2019, echipajul format din Royere Eric și Grenier Alexis, se vor prezenta la start cu un Ford Escort RS 1800 MK II. Deși anul trecut, Bernard Munster i-a predat scaunul de pilot fiului său mai mic, Charles, anul acest Bernard revine din poziția de concurent la Comandău, unde va luat startul alături de Dejonckheere Nicolas, cu un frumos Porsche 911 Carrera RS Proto al echipei BMA Autosport Vintage.

Printre numele în dreptul cărora este prezent drapelul național al României, îi regăsim și pe Toma Constantin și Ion Ciprian (Mercedes 190 E) și pe Kovacs Levente și Marton Renata (Ford Escort RS 2000), toți aceștia pornind din postura de forlighter ai concursului. Printre echipajele forlighter îl regăsim și pe Pierrat Bertrand, dar care va porni de la start cu o mașină modernă, un superb i20 R5 de clasă!

Din păcate, dat fiind contextul actual în care ne aflăm, pandemia cu noul virus SARS-Cov2, accesul în parcul de service și pe probe, pentru străini/spectatori este STRICT INTERZIS ! Avem rugămintea și așteptarea, că veți putea înțelege îndrumările noastre.  

 



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2002 - 2021 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact