Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:

Interviuri


Interviu Vali Porcişteanu – Winter Cup Covasna 2011

Auto24bv.ro: Felicitări pentru locul 1 obţinut în acest raliu. Cum te-ai simţit în competiţia de astăzi?
Vali Porcişteanu : Aşteptam de mult această competiţie pentru că îmi place foarte mult să pilotez pe zăpadă. Mă bucur că am reuşit, în sfârşit, să-mi achiziţionez un set de anvelope speciale pentru zăpadă, cu ’’cuie’’ şi că am putut să pilotez aproape de maxim, având în vedere că am concurat cu maşina de recunoaştere (fără rollbar). ’’Feelingul’’ pe care l-am avut cu aceste gume este de nedescris pentru că sunt foarte aderente. Sunt sigur că dacă aş fi concurat cu maşina de concurs timpii ar fi fost cu mult mai buni ţinând cont de puterea maşinii şi de timpul ei de reacţie datorat ALS-ului. Ca şi copilot, am avut-o în dreapta pe Alina Bunica.
Auto24bv.ro: Care dintre probe ţi s-a părut cea mai tehnică?
Vali Porcişteanu : Cea mai tehnică probă mi s-a părut P.S. 1, Comandău, pentru că are viraje mixte şi legate. Dar, şi proba cea nouă, Lăcăuţi (P.S. 4,5), este o probă foarte tehnică, îngustă şi cu multe şleauri. Totuşi, pe zăpadă, indiferent de dificultatea unei probe, pilotajul trebuie să fie foarte ’’tehnic’’, pentru că cea care contează este eficienţa.
Auto24bv.ro: Dar cea mai spectaculoasă?
Vali Porcişteanu : Cea mai spectaculoasă probă specială a fost P.S. 2, Beţaşu, pentru că este foarte lată în comparaţie cu celelalte de la acest raliu, ceea ce mi-a permis un stil de pilotaj mai spectaculos, cu multe derapaje.
Auto24bv.ro: Consideri că acest raliu ar putea să facă parte din CNR?
Vali Porcişteanu : Da! Ar fi o idee extraordinară! Dar, consider că din cauza costurilor anvelopelor, s-ar putea ca unii piloţi să nu fie de acord cu introducerea acestei etape în CNR.
Auto24bv.ro: Ce ar trebui să facă România pentru a avea o etapă în IRC?
Vali Porcişteanu : Ca şi configuraţie a probelor speciale, România are potenţial în acest sens. Avem probe frumoase în aproape toată ţara. Însă lucrurile care ne ţin departe de pasul în IRC sunt lipsa de interes în organizarea unei astfel de etape (neimplicarea) şi faptul că nu ştim să promovăm acest sport şi să atragem lumea şi sponsorii către acest domeniu.
Auto24bv.ro: Mulţumim Vali şi baftă multă în continuare.
Aceasta a fost una din primele reacţii de la raliul Winter Cup Covasna 2011. Dacă rămâi aproape de noi vei afla cum s-au simţit şi alţi concurenţi la acest concurs.
sursa:Auto24bv.ro



Hatters Motorsport

Spectacol pentru fanii care au indurat frigul pentru a asista la Winter Cup Covasna, dar si rezultate notabile. Acesta este bilantul Hatters Motorsport la intrecerea care a deschis “balul” competitiilor de motorsport intern in 2011. Norris Mageanu (Subaru Impreza N11), cel care l-a avut in dreapta pe Mihai Lazarescu, a ocupat locul secund in ierarhia generala, dupa Vali Porcisteanu, dar inaintea lui Manu Mihalache si Gugu Graef, in timp ce Aurelian “Dode” Andronache si Horia Platona (Citroen Saxo) s-au clasat pe pozitia a patra in ierarhia L2 si pe locul 14 in clasamentul general.
“Am avut un weekend placut pe probele din jurul Covasnei. Ceea ce s-a dorit a fi o distractie a devenit si un rezultat excelent pentru Norris si pentru mine. 20 de secunde pe proba, cat a fost diferenta fata de primul clasat, un obisnuit al raliurilor din Romania, este un timp remarcabil. Mi-a facut placere sa ii fiu alaturi lui Norris si sa ii impartasesc din cunostintele mele”, ne-a spus la final Mihai Lazarescu, cunoscutul copilot al lui Dan Gartofan.
“Comandaul si proba noua, Lacauti, au fost sectiuni foarte tehnice si spectaculoase, in timp ce pe Betasu, care era mai lata, se putea merge cu mai multe derapaje controlate. Firesc, asa am procedat si eu si sunt multumit de faptul ca am putut sa fac spectacol, dar si sa obtin un rezultat  bun. Locul 4 la clasa noastra in conditiile in care nu am beneficiat de pneuri cu cuie, este excelent”, a declarat, si Aurelian “Dode” Andronache. Referindu-se mai mult la planurile de viitor, Norris Mageanu a incheiat: “A fost placut, ne-am relaxat, ne-am incarcat bateriile.



Interviu Szabo Csongor

Auto24bv.ro: Ce presupune, înseamnă organizarea unei competiţii Winter Cup?
Szabo Csongor : Nu este chiar uşor să organizezi o competiţie. Contribuţia mea a fost modestă. S-a concretizat în stabilirea, studierea traseului, a condiţiilor de stare a drumului. Am fost sus de câteva ori sa vad starea acestuia, grosimea zăpezii. Pentru cunoaşterea acestui eveniment am publicat pe Facebook toate datele necesare. Este important să fie cunoscut acest eveniment şi de cei care nu sunt implicaţi în motorsport.
Auto24bv.ro: Poate fi inclusă această competiţie într-una internaţională?
Szabo Csongor : Nu cred. Din păcate suntem departe ca o etapă să fie inclusă într-un calendar internaţional.
Auto24bv.ro: Care a fost proba cea mai spectaculoasă pentru tine şi de ce?
Szabo Csongor : Toate au fost spectaculoase, dar PS1 Covasna – Comandău e proba mea preferată. Îmi place pentru că drumul e mai bătătorit. E o probă foarte tehnică care îţi permite spre sfârşitul acesteia să evoluezi ceva mai tare, o porţiune mică de viteza. Mi-a plăcut şi PS5 Lăcăuţi – Comandău.
PS 2 şi 3 au farmecul lor. Drumul este mai lat, tehnic, alternat cu porţiuni de viteză unde îţi poţi permite mai multe faţă de restul probelor.
PS5 e mai plat, nu urci aşa mult. Starea drumului a fost diferită faţă de PS1. Era o combinaţie între gheaţă şi zăpada bătătorită, iar pe PS5 era zăpadă afânată cu gheaţă pe un traseu îngust.
Auto24bv.ro: Interesante detalii despre traseu şi condiţiile de pe acesta. În această competiţie ai debutat la volanul unei maşini noi. Cât de mult au contat setările maşinii în acest concurs?
Szabo Csongor : Maşina a venit joi seara (n.r. – 27 ianuarie). Nu prea am avut timp de teste, vineri m-am dat 30km. Au contat gumele cu care ne-am dat. Gumele BF şi-au făcut datoria cu succes. Maşina a fost bine pregătită. Băieţii de la Suzuki m-au ajutat mult în setarea maşinii pentru acest concurs. Cu acest raliu am început acomodarea cu noua maşină, un Suzuki Swift cu care intenţionăm să facem un sezon întreg în Romania. A fost un raliu perfect pentru noi, totul a decurs bine şi în final a venit şi rezultatul final neaşteptat: locul 5 la general şi locul 1 la grupa L2. Dacă exista un clasament la 2WD, noi şi Suzuki eram învingători.
Auto24bv.ro: Îţi mulţumim. Multă baftă şi numai bine.



Momente traite de Kőházi Károly la Wintercup Covasna 2011

Am pornit  joi din Budapesta ca la jumatatea drumului din cauza unei gauri sa realizam ca avem o pana dubla la trailer.
Mergand mai departe la Cluj ne-am intalnit cu (Sipi) Sipos Zoltan. El la fel va participa la Winter Cup cu un BMW E36. Dupa ce am parcurs 800 de km si am calatorit 13 ore am ajuns in Judetul Brasov.
In mod identic am reusit sa facem din nou pana la amandoua roti, asa ca ultimele 10 km am mers fara roata la trailer
Am ajuns in sfarsit in Covasna la Hotelul Turist, un hotel renovat in curand, cu Internet si restaurant la un preti foarte convenabil.
In total am platit 14 euro pentru o camera cu pat dublu.
Vineri dimineata am ridicat Road Book-ul, am vorbit cu organizatorul si am fost intrebat ce rezultate vrem sa obtinem cu BMW-uri. Poate nu va urca dealul! In campionatul romaniei nu sunt masini cu tractiune spate!
Noi am promis ca nu vom ramane impotmolit in zapada!
Am avut o vreme impecabila cu soare si -10-15 grade, aproape ca ne-am bronzat. Toate lumea era inrosit la fata cand am ajuns la hotel.
La recunoastere am gasit masini iesite in decor, amparticipat si noi la intervenitie ca pana la urma si noi am facut cunostinta cu santul, dar in final am reusit sa rezolvam problema.
Romani, maghiari , secui impreuna ne-am ajutat unii pe altii! Ba mai mult a fost atansa si masina lui Sipi raspunsul fiind „vom discuta diseara pe linga un pahar”!
Sambata dimineata a venit momentul mult asteptat, ziua cursei.
La ora opt administrativele, dupa care verificarile tehnice, iar la ora 11 start.
In prima proba speciala am realizat un timp foarte bun, dar din cauza amortizoarelor masina devenea greu de stapanit. Ambele BMW-uri erau de strada fara nici o modificare.
Pe proba speciala 2 cutia de viteza nu mai raspundea la viteza a 3 –a, ori ramanea blocat or nu intra in viteza. Asa ca ramaneam in a doua independent de viteza de inaintare.
Sipi avea si el probleme cu amortizoare. Pe linga asta pe rotile din fata avea „anvelope cu cuie” in aparenta deoarece cuiele erau uzate complet. Asa ca el a intrat in categoria anvelope fara cuie.
Pe prima proba Sipi a avut probleme pe drumurile de munte pentru ca pe spate avea anvelope fara cuie model NORDMAN2.
Prima proba in 8 km de la o altitudine de 500m ajunge la 900 m.
 Desfasurarea concursului era dupa regulamentul FIA.  Aproape toti arbitrii stiau ambele limbi. Pe primele patru etape aveam pozitia a 4 in clasamentul general, dar pe ultima proba speciala am ramas impotmolit in sant. Am stat cu gazul plin in sant desi aveam numai 1,5 m ca sa ies.
Pana cand am iesit cu ajutorul publicului am fost depasit de doi concurenti. Am avut mici probleme de comunicare cu publicul deoarece impingea masina ca pentru o tractiune fata.
Cred ca nu sunt obisnuiti!
Sipi a obtinut locul doi in catogoria sa si locul 10 in clasamentul general.
Dupa concurs a urmat masa festiva si festivitatea de premiere oferita de organizator.
In concluzie ne-am simtit foarte bine, singurul inconvenient fiind distanta pana la probe.
Vrem sa participam la concursul lui Szabo Gergo pe Harghita, dar acolo vrem sa participam cu masina de cursa doar pe lac. Ne concentram pe prima etapa de campionat ce se va desfasura in Eger.
Multumim d-lui Simon Arpad, organizatorul concursului, pentru ca ne-a oferit un astfel de program frumos in acest weekend
Dorim sa participam si anul viitor si bineinteles ca vom aduce imbunatatiri la masina.
Vrem sa devenim adversari redutabili la cei cu masini cu tractiune integrala.



Raliul Zăpezii 2011- Manu Mihalache

Locul trei la Raliul Zăpezii Covasna 2011, Manu Mihalache se declara la finalul zilei încântat de spectacolul de care a avut parte pe parcursul celor peste 50 de kilometrii de specială ai zilei.
“A fost o zi draguţă, ne-am distrat şi ne-am simţit excelent, asta şi pentru că mie îmi palce zăpada foarte mult! Păcat că n-am avut puţin mai multă putere, fiind cu maşina de antrenamente, pe urcare am resimţit în unele momente lipsa de putere. Am venit să ne distrăm şi să ne mai vedem cu colegii. Uşor, uşor încercăm să reintrăm în atmosfera de concurs”, spunea Manu la finalul ultimei probe a zilei.
Chiar dacă a venit pe trei distracţia a fost maximă: “Nu am venit la Covasna pentru clasamente! A fost doar pentru distracţie şi spectacol! Nu am avut când să ne antrenăm, deoarece am venit doar azi dimineata, însă a meritat din plin”.



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2002 - 2021 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact