SPEED RACING AUTO-MOTO - X

Regulament particular

                        Accelerare

 

 

Introducere

Editia a X-a concursului de accelerare Speed Sf. Gheorghe se desfasoara in conformitate cu prevederile prezentului regulament particular elaborat de Clubul Auto Crono Cv.

Orice modificare adus? prezentului regulament va fi comunicat concurentilor.

Condi?ii de participare

Num?rul concuren?ilor maxim admi?i este 50.

Concurentii trebuie sa poseda permis de conducere si sa aiba minim un an vechime.

Un concurent poate sa participe la diferite categorii iar intr-o categorie poate sa se inscrie doar o singura data.

Un automobil poate fi pilotat de maxim 2 concuren?i, din care unul va participa intr-o categorie superioara.

Inscrieri

inscrierile se fac prin e-mail sau prin sms cu respectarea termenelor de inscriere.

Nu se fac inscrieri peste numarul maxim admisi.

Verificari administrative

Fiecare concurent participa sub propria responsabilitate.

Orice persoan? care dore?te s? participe, trebuie s? depun? la secretariatul concursului cererea de înscriere individual?, permis de conducere, certificatul de inmatriculare al automobilului.

Prin semnarea cererii de înscriere, concurentul îl scute?te pe organizator de orice responsabilitate în leg?tur? cu ac?iunile, taxele, cheltuielile, revendic?rile ?i reclama?iile referitoare la r?niri mortale, provocate sau rezultate prin înscrierea sau participarea sa la concurs.

Automobile admise

Verificarea si încadrarea pe grupe a automobilelor este efectuat? de c?tre comisia tehnic? al concursului.

Dac? un automobil nu este conform cu cele declarate la înscriere sau este g?sit din punct de vedere tehnic necorespunz?tor, sau în timpul concursului, i se refuz? startul, taxa de înscriere fiind re?inut? de organizator.

Parc închis

Automobilele incepand de la verificari administrative pana la festivitatea de premiere sunt în regim de parc închis ?i se interzice sub sanc?ionarea cu excludere, executarea orice fel de repara?ie, p?r?sirea parcului f?r? aprobare sau dep??irea vitezei maxime de 10km/h.

Traseul de concurs

Lungimea traseului este 1/8 mile, adic? 201.15 metrii cu o latime de 14 m, acoperit cu asfalt.

Are doua parti: zona de accelerare 1/8 mile (care se cronometreaza) si zona de franare cu o lungime de 200 de metrii. Linia de mijloc al traseului se va delimita cu conuri.

Linia de start

Va fi marcat vizibil precedat de linia „stage line” la cca 50 m.

Fiecare concurent se pozitioneaza, singur, pe linia de start in asa fel incat sa nu fie semnalul rosu de la fotocelula in functiune.

Linia de sosire

Va fi marcat cu steag de sosire

Zona de franare

Inceputul zonei de franare va fi marcat cu steag de culoare galbena. Franarea va fi progresiva in asa fel incat masina sa nu intra in derapaj.

Cronometrarea

Cronometrarea se face cu o precizie de 0,001s, iar viteza maxima cu 1/100 km/h.

Desf??urarea concursului

Startul este „ tipul plecare de pe loc cu motorul pornit”, la automobile cu geamurile ridicate ?i cu centura de siguran?? în folosin?? iar la moto obligatoriu cu haina si casc? de protec?ie.

Semnalul de start incepe cu aprinderea semnalului alb timp de 6 sec, dupa care la fiecare 0,5 sec urmeaza semnalele galben, galben si verde.

Fiecare concurent are la dispozitie 6 sec pentru start, iar daca in acest interval de timp nu a luat startul pierde mansa respectiva.

În situa?ia în care un concurent pleac? înainte de semnalul verde, se aprinde semnalul rosu si pierde mansa respectiva.

Orice automobil care a declansat fotocelula de start va fi considerat ca a luat startul.

Sosirea este lansata. Mansa se termina cand automobilul trece linia de sosire; imediat dupa aceasta, viteza automobilului trebuie sa fie redusa.

Daca in timpul parcurgerii traseului, comisarii de traseu semnalizeaza cu steagul galben concurentul este obligat sa reduca viteza si sa opreasca.

Calific?ri

Fiecare concurent trebuie sa efectueze minim doua manse de calificari si se ia in considerare timpul cel mai bun.

Daca sunt doi concurenti cu acelasi timp departajarea se face in functie de al doilea rezultat iar daca egalitatea persita si in continuare, se califica cel care a obtinut o viteza mai mare.

Calificari ulterioare Bye

Daca un concurent nu poate parcurge traseul din motive obiective are dreptul la un nou start. In cazul unei opriri din motive tehnice, pierde acest drept.

Rezultatele calificarilor

Se califica in finala primii 4 concurenti din fiecare categorie.

Finalele

La fiecare categorie primii doi clasati in calificari se vor intalnii doar in finala. 

In functie de timpii realizati in calificari se formeaza urmatoarele grile de start

 

Tabel cu 4 concurenti:

                   1 - 4

                   2 - 3

Tabel cu 3 concurenti:

                   1 - bye

                   2 - 3

Tabel cu 2 concurenti:

                   1 - 2

 

In sistemul de eliminari directe, pe grila de start numarul concurentilor ideal este 4, dar se poate desfasura si cu un numar mai mic.

Alegerea pistei are dreptul concurentul care a realizat cel mai bun timp in mansele anterioare sau in calificari.

Castigator este concurentul care trece primul linia de sosire, fara ajutor din afara.

Concurent

Un concurent nu poate fi inlocuit si nu are voie sa paraseasca masina in timpul competitiei.

Asigurare

Participantii vor fi asigurati pe durata competitiei de o asigurare de raspundere civila fata de terti care este valabila incepand cu mansele de calificari si inceteaza odata cu terminarea manselor finale sau retragerea, descalificarea sau excluderea concurentului.

 

Excludere din concurs

Este exclus din concurs cel care:

Ø       trecere pe o alta banda de accelerare

Ø       inten?ionat perecliteaz? via?a altora sau încearc? s? produc? pagube materiale

Ø       masina nu corespunde regulamentului particular

Ø       start furat consecutiv de 2 ori

Ø       nu se prezint? la timpul de start

Ø       atitudine nesportiva

Ø       în orice situa?ie deosebit? la hot?rârea organizatorilor

Concuren?ii exclu?i nu primesc înapoi taxa de înscriere.

Clasificarea categoriilor

O clasa se considera constituita daca sunt minim 5 autovehicule. Clasa neconstituita se include intr-o clasa imediat superioara.

 

Moto:

M1 = 751-950 cmc   

M2 = peste 950 cmc

                              

Auto:

Fac parte automobile de serie, in 2 sau in 4 timp, conceput in linie,  in V, Boxer sau Wankel, dispun de 4 roti cu 2 sau 4 roti motrice, a caror capacitate cilindrica se incadreaza conform tabelului de mai jos. Combustibilul folosit poate fi numai benzina sau motorina.

N1 = pân? la 1300 cmc 

N2 = 1301-1600 cmc

N3 = 1601-1800 cmc

N4 = 1801-2000 cmc

N5 = 2001-3500 cmc

N6 = peste 3500 cmc

Diesel = indiferent de cmc (min. 5 auto)

K  categoria Truck =  indiferent de cmc (min. 2 auto)

 

Observatie

Automobilele dotate cu tractiune 4WD, turbo/compresor, instalatie nitro, de fiecare data se încadreaza intr-o categorie superioara, dar nu mai mult cu doua  categorii, iar cele de competitie cu o singura categorie.

La automobile cu motoare Diesel, se aplica doar la cele dotate cu tractiune 4WD.

Numere de concurs

Fiecare participant este obligat sa aiba pe geamul lateral spate stanga numere de concurs asigurat de organizator.

Clasificarea

Clasificarea se face pe categorii.

Timpii realiza?i se m?soar? cu celula fotoelectric? asigurat de organizator.

Premierea

Se premiaz? primii 3 din fiecare categorie.

         



înapoi la lista de competiţii


Metalubs