SPEED RACING AUTO-MOTO - X
Regulament
particular
Accelerare
Introducere
Editia a X-a concursului de
accelerare Speed Sf. Gheorghe se desfasoara in conformitate cu prevederile prezentului
regulament particular elaborat de Clubul Auto Crono Cv.
Orice modificare adus?
prezentului regulament va fi comunicat concurentilor.
Condi?ii de participare
Num?rul concuren?ilor maxim
admi?i este 50.
Concurentii trebuie sa poseda
permis de conducere si sa aiba minim un an vechime.
Un concurent poate sa participe
la diferite categorii iar intr-o categorie poate sa se inscrie doar o singura
data.
Un automobil poate fi pilotat
de maxim 2 concuren?i, din care unul va participa intr-o categorie superioara.
Inscrieri
inscrierile se fac prin e-mail
sau prin sms cu respectarea termenelor de inscriere.
Nu se fac inscrieri peste
numarul maxim admisi.
Verificari administrative
Fiecare concurent participa
sub propria responsabilitate.
Orice persoan? care dore?te s?
participe, trebuie s? depun? la secretariatul concursului cererea de înscriere
individual?, permis de conducere, certificatul de inmatriculare al
automobilului.
Prin semnarea cererii de înscriere,
concurentul îl scute?te pe organizator de orice responsabilitate în leg?tur? cu
ac?iunile, taxele, cheltuielile, revendic?rile ?i reclama?iile referitoare la
r?niri mortale, provocate sau rezultate prin înscrierea sau participarea sa la
concurs.
Automobile admise
Verificarea si încadrarea pe
grupe a automobilelor este efectuat? de c?tre comisia tehnic? al concursului.
Dac? un automobil nu este
conform cu cele declarate la înscriere sau este g?sit din punct de vedere
tehnic necorespunz?tor, sau în timpul concursului, i se refuz? startul, taxa de
înscriere fiind re?inut? de organizator.
Parc închis
Automobilele incepand de la
verificari administrative pana la festivitatea de premiere sunt în regim de
parc închis ?i se interzice sub sanc?ionarea cu excludere, executarea orice fel
de repara?ie, p?r?sirea parcului f?r? aprobare sau dep??irea vitezei maxime de
10km/h.
Traseul de concurs
Lungimea traseului este 1/8 mile,
adic? 201.15 metrii cu o latime de 14 m, acoperit cu asfalt.
Are doua parti: zona de accelerare
1/8 mile (care se cronometreaza) si zona de franare cu o lungime de 200 de metrii. Linia de mijloc al traseului se va delimita cu conuri.
Linia de start
Va fi marcat vizibil precedat
de linia „stage line” la cca 50 m.
Fiecare concurent se pozitioneaza,
singur, pe linia de start in asa fel incat sa nu fie semnalul rosu de la
fotocelula in functiune.
Linia de sosire
Va fi marcat cu steag de
sosire
Zona de franare
Inceputul zonei de franare va
fi marcat cu steag de culoare galbena. Franarea va fi progresiva in asa fel
incat masina sa nu intra in derapaj.
Cronometrarea
Cronometrarea se face cu o
precizie de 0,001s, iar viteza maxima cu 1/100 km/h.
Desf??urarea concursului
Startul este „ tipul plecare de pe
loc cu motorul pornit”, la automobile cu geamurile ridicate ?i cu centura de
siguran?? în folosin?? iar la moto obligatoriu cu haina si casc? de protec?ie.
Semnalul de start incepe cu
aprinderea semnalului alb timp de 6 sec, dupa care la fiecare 0,5 sec urmeaza
semnalele galben, galben si verde.
Fiecare concurent are la
dispozitie 6 sec pentru start, iar daca in acest interval de timp nu a luat
startul pierde mansa respectiva.
În situa?ia în care un concurent
pleac? înainte de semnalul verde, se aprinde semnalul rosu si pierde mansa
respectiva.
Orice automobil care a
declansat fotocelula de start va fi considerat ca a luat startul.
Sosirea este lansata. Mansa se
termina cand automobilul trece linia de sosire; imediat dupa aceasta, viteza
automobilului trebuie sa fie redusa.
Daca in timpul parcurgerii
traseului, comisarii de traseu semnalizeaza cu steagul galben concurentul este
obligat sa reduca viteza si sa opreasca.
Calific?ri
Fiecare concurent trebuie sa
efectueze minim doua manse de calificari si se ia in considerare timpul cel mai
bun.
Daca sunt doi concurenti cu
acelasi timp departajarea se face in functie de al doilea rezultat iar daca
egalitatea persita si in continuare, se califica cel care a obtinut o viteza
mai mare.
Calificari ulterioare Bye
Daca un concurent nu poate
parcurge traseul din motive obiective are dreptul la un nou start. In cazul
unei opriri din motive tehnice, pierde acest drept.
Rezultatele calificarilor
Se califica in finala primii 4
concurenti din fiecare categorie.
Finalele
La fiecare categorie primii
doi clasati in calificari se vor intalnii doar in finala.
In functie de timpii realizati
in calificari se formeaza urmatoarele grile de start
Tabel cu 4 concurenti:
1 - 4
2 - 3
Tabel cu 3 concurenti:
1 - bye
2 - 3
Tabel cu 2 concurenti:
1 - 2
In sistemul de eliminari
directe, pe grila de start numarul concurentilor ideal este 4, dar se poate
desfasura si cu un numar mai mic.
Alegerea pistei are dreptul
concurentul care a realizat cel mai bun timp in mansele anterioare sau in
calificari.
Castigator este concurentul
care trece primul linia de sosire, fara ajutor din afara.
Concurent
Un concurent nu poate fi
inlocuit si nu are voie sa paraseasca masina in timpul competitiei.
Asigurare
Participantii vor fi asigurati
pe durata competitiei de o asigurare de raspundere civila fata de terti care
este valabila incepand cu mansele de calificari si inceteaza odata cu
terminarea manselor finale sau retragerea, descalificarea sau excluderea
concurentului.
Excludere din concurs
Este exclus din concurs cel
care:
Ø
trecere pe o alta banda de accelerare
Ø
inten?ionat perecliteaz? via?a altora
sau încearc? s? produc? pagube materiale
Ø
masina nu corespunde regulamentului
particular
Ø
start furat consecutiv de 2 ori
Ø
nu se prezint? la timpul de start
Ø
atitudine nesportiva
Ø
în orice situa?ie deosebit? la hot?rârea
organizatorilor
Concuren?ii exclu?i nu primesc
înapoi taxa de înscriere.
Clasificarea categoriilor
O clasa se considera
constituita daca sunt minim 5 autovehicule. Clasa neconstituita se include
intr-o clasa imediat superioara.
Moto:
M1 = 751-950 cmc
M2 = peste 950 cmc
Auto:
Fac parte automobile de serie,
in 2 sau in 4 timp, conceput in linie,
in V, Boxer sau Wankel, dispun de 4 roti cu 2 sau 4 roti motrice, a
caror capacitate cilindrica se incadreaza conform tabelului de mai jos.
Combustibilul folosit poate fi numai benzina sau motorina.
N1 = pân? la 1300 cmc
N2 = 1301-1600 cmc
N3 = 1601-1800 cmc
N4 = 1801-2000 cmc
N5 = 2001-3500 cmc
N6 = peste 3500 cmc
Diesel = indiferent de cmc
(min. 5 auto)
K categoria Truck = indiferent de cmc (min. 2 auto)
Observatie
Automobilele dotate cu tractiune
4WD, turbo/compresor, instalatie nitro, de fiecare data se încadreaza intr-o
categorie superioara, dar nu mai mult cu doua
categorii, iar cele de competitie cu o singura categorie.
La automobile cu motoare
Diesel, se aplica doar la cele dotate cu tractiune 4WD.
Numere de concurs
Fiecare participant este
obligat sa aiba pe geamul lateral spate stanga numere de concurs asigurat de
organizator.
Clasificarea
Clasificarea se face pe
categorii.
Timpii realiza?i se m?soar? cu
celula fotoelectric? asigurat de organizator.
Premierea
Se premiaz? primii 3 din
fiecare categorie.
Afiş
Avancronică
Program
Regulament
Hartă
Fişă de înscriere
Rezultate
Interviuri
Galerie imagini