Asociaţia AutoCrono - pagina principală despre AutoCrono şi formular de contact Caută pe Autocrono.ro
Poza zilei:

Interviuri


Echipajul Szabo Csongor/Marcus Andreoiu-Covasna Winter Rally 2012

Pentru echipajul nostru, Raliul Zapezii organizat anul acesta a reprezentat un raliu perfect, si un obiectiv indeplinit;  dupa ce in 2011 am castigat la 2 roti motrice si la clasa, si in 2012 am reusit sa repetam si sa obtinem obiectivele propuse… Bineinteles, datoram acest succes si masinii ( n.a. SUZUKI SWIFT SPORT ), care a functionat la parametri ideali. “ – sustine dl. Szabo Csongor ( pilot ).

 



Echipajul Gergo Szabo/Karoly Borbely-Covasna Winter Rally 2012

 

Primul raliu din acest an le-a adus lui Gergo Szabo și lui Karoly Borbely prima victorie, pe zăpadă, la Winter Rally Covasna.

 

Gergo Szabo a fost urmat de Vali Porcisteanu la 1:13,3 minute si Marco Tempestini 1:24,1 minute, timpul total al lui Szabo pe probe fiind de 25:06,7 minute.  
 
Gergo Szabo, de 2 ori campion absolut al Romaniei, cu zeci de victorii in Romania si Ungaria, va concura si in acest an in Campionatul National de Raliuri Dunlop al Romaniei.  Noul sau copilot este Karoly Borbely, care dupa retragerea lui Titi Aur, va face echipa cu Szabo în 2012, pe un Mitsubishi Evo X.  
 
Gergo Szabo : “Este a doua cursa la care merg alaturi de Karoly dupa cea din decembrie din Ungaria. Suntem pe directia cea buna, Karoly s-a obisnuit repede sa dicteze in maghiara. Vremea a fost excelenta, totul a mers foarte bine si sincer, nu credeam ca vom castiga cu o diferenta asa de mare, dar iata ca am inceput bine anul !”
 
Karoly Borbely: “Ma bucur tare mult ca ne intelegem asa de bine, eu si Gergo. Vreau sa felicit organizatorii inimosi de la Winter Rally Covasna.  Ne asteapta un an interesant si sper sa mergem la fel de bine in continuare.”   
 

 



Echipajul Vali Porcisteanu/Gabi Lazar-Covasna Winter Rally 2012

Prezent si in acest an la startul competitiei Winter Rally Covasna, campionul national absolut al Romaniei Vali Porcisteanu nu a ezitat sa fac spectacol pe probele speciale spre bucuria si incantarea spectatorilor.
Campionul Romaniei si-a facut incalzirea pentru noul sezon la 2012 in masina de competitie de anul trecut. In clasamentul Open Vali a ocupat pozitia a 2-a a podiumului. Iata ce ne-a marturisit imediat dupa terminarea concursului:
Autostiri.ro: Cum a fost la aceasta editie?
Vali Porcisteanu: Ne bucuram sa fim prezenti si in acest an la acest raliu. Venim de fiecare data la Covasna cu mare placere. Suntem iubitori ai zapezii si ai raliurilor care se desfasoara pe suprafete alunecoase.In acest an am venit insotit de un prieten foarte bun Gabi Lazar alaturi de care am mai concurat in 2009 la o etapa in afara campionatului. De fiecare data in afara campionatului merg cu altcineva, este o traditie sa merg cu Alina, Gabi Lazar sau Bogdan Iancu.
Ne place sa fim impreuna, sa ne simtim bine, sa facem show. Iata ca am avut parte de multa zapada aici la Covasna.Daca anul trecut am fost cu masina de strada la aceasta editie am venit cu masina de concurs. Pe timpul competitiei am facut o mica ghidusie, la una dintre probe ne-am intors. Ne bucuram de atmosfera, ne-am simtit bine aici. Acest raliu a insemnat o mica incalzire pentru startul noului sezon ce se apropie cu pasi repezi. Mai avem mai putin de doua luni si trebuie sa fim prezenti la Brasov. La raliul nostru de casa.
Autostiri.ro: Desigur Vali. Este raliul de casa al echipei Vallino, al tau, iar brasovenii sunt bucurosi de acest fapt. Este un raliu care iti prieste, care iti place. Este posibil sa inceapa sau sa se termine campionatul national cu o etapa pe zapada?
Vali Porcisteanu: Chiar povesteam acum sus la regrupare cu Marco dar si cu ceilalti piloti despre frumusetea unei astfel de etape in campionat. Nu s-ar putea decat la inceput pentru ca la finalul sezonului nu prea avem zapada.
Chiar si asa am avut surpiza acum ceva ani sa nu avem zapada. In acest caz se poate face un compromis daca nu este raliu pe zapada se poate face pe macadam. Eu unul as fi fanul acestei initiative. Spectatorii sunt foarte multi ceea ce este superb pentru noi. Mai trebuie sa fie si pilotii de acord pentru ca sunt multi care nu vor.
Autostiri.ro: Ce ti-ai propus pentru sezonul 2012?
Vali Porcisteanu: Ne dorim sa schimbam si masina. Speram sa luam un Evo 10 de grupa R4, ceea ce inseamna mult mai multa viteza. Sa vedem, este in stadiul de proiect. Semnalele sunt pozitive si trebuie sa avem un raspuns foarte repede pentru ca vreau sa ma bat in continuare pentru titlu, sa-mi apar titlul castigat in 2011. Daca nu voi avea arme egale cu ceilalti concurenti imi va fi foarte greu.
Autostiri.ro: Multumim frumos Vali. Multa bafta in noul sezon. Iti tinem pumnii!
Vali Porcisteanu: Multumesc. Numai bine.



Echipajul Marco Tempestini/Gabriel Oana-Covasna Winter Rally 2012

Pilotul echipei clujene Napoca Rally Academy, Marco Tempestini, a participat la sfârşitul săptămânii trecute la prima competiţie auto din 2012, organizată în România, Winter Rally, ce s-a desfăşurat în Covasna. Tempestini a alergat secondat de un copilot inedit, Gabriel Oană, mai cunoscut ca blogger, sub pseudonimul gaben.ro.
Marco Tempestini s-a întors recent de la Monte Carlo unde a terminat pe poziţia a 31-a în cel mai cunoscut raliu din lume şi pregăteşte participarea la Santa Rallye Acores, prima etapă din Intercontinental Rally Challenge, în Portugalia. Până să ia startul în competiţia portugheză, Tempestini s-a încălzit la Winter Rally, un raliu de pregătire a sezonului competiţional intern. Pilotul clujean de declarat că a alergat în competiţia din Covasna mai mult pentru distracţie, acesta fiind şi motivul pentru care în dreapta sa nu s-a aflat copilotul tradiţional, Dorin Pulpea, ci un cunoscut blogger băimărean, Gaben. Copilotul de ocazie s-a aflat pentru prima dată într-o maşină de curse, dar spune că ar repeta experienţa oricând.
„A fost extraordinar. Oricât te-ai pregăti pentru aşa ceva, când ajungi în maşină e deja altceva, e ca în cazul piloţilor care lucrează mai întâi pe simulatoare, dar când urcă în cabina avionului e cu totul altă senzaţie, aşa a fost şi pentru mine. Sper ca Marco (Tempestini n.r.) să mă mai cheme, iar în ceea ce mă priveşte clar voi accepta din nou”, a declarat Gabriel Oană, alias Gaben.  
Între piloţii care au alergat la ediţia din acest an a Winter Rally s-au regăsit campionul en titre al României, Valentin Porcişteanu, Gergo Szabo, Dan Gartofan, dar şi o serie de piloţi din Ungaria. Pentru echipajul Marco Tempestini - Dorin Pulpea urmează participarea la Sata Rallye Acores, programat la sfârşitul lunii februarie.
 



Adam Robert / Bohîltea Gabriel - Covasna Winter Rally 2012

Prezent la a VI-a ediţie a Winter Rally, echipajul Adam Robert / Bohîltea Gabriel şi-a făcut debutul competiţional la bordul unei Dacii Sport.
Evoluţia acestui echipaj a fost spectaculoasă. Braşovenii au reuşit să menţină un ritm constant în primele două probe speciale ale competiţiei.
Rivalii i-au privit cu uimire şi respect pe cei care prin efort şi concentrare au reuşit după primele speciale să ocupe locul 3 la clasa nelicenţiaţi. Nimic nu părea să le oprească ascensiunea spre podium.
A venit însă şi momentul când Robert şi Gabriel au privit înfrângerea ca pe o victorie. O planetară ruptă le-a oprit ascensiunea spre locul dorit de orice echipaj. Drumul spre performanţă este pavat cu pasiune şi efort, presărat de sacrificii, dăruire, spirit de echipă şi cutezanţă. Drumul spre succes este condimentat cu agonie şi extaz.
Zâmbetul din privirea acestui echipaj ne-a sugerat că sunt gata să uite acest abandon. Vor reveni în garaj, în locul unde s-a născut un vis transformat în realitate. Până la următorul start să vedem ce ne-au spus:
Autostiri.ro: Felicitări pentru debutul echipajului Adam Robert/ Bohîltea Gabriel. Cum au decurs evenimentele în acest raliu?
Adam Robert: În primul rând vreau să le mulţumesc tuturor celor care au fost aproape de mine pentru a fi azi aici. Sunt mulţi, se ştiu, iar eu nu am suficiente cuvinte să-mi exprim recunoştinţa. Mulţumesc cunoscuţilor care m-au ajutat cu orice. Mulţumesc soţiei mele pentru sacrificiile făcute. Mulţumesc navigatorului meu, Gabi Bohîlţea pentru efort.
Autostiri.ro: Aţi muncit mult pentru a fi prezenţi la startul acestei competiţii. Deşi nu aţi avut resursele financiare necesare, nimic nu a stat în calea voastră.
Adam Robert: Într-adevăr s-a muncit mult, ziua şi noaptea. A doua zi am mers fiecare la muncă. Am luat startul şi din păcate am încheiat competiţia cu un abandon. După trei probe speciale o defecţiune tehnice. O planetară a cedat. Asta este. Se întâmplă. Am învăţat ceva din acest concurs. Obiectivul nostru era să terminăm cursa. Nu am reuşit să parcurgem înaintea acestei competiţii suficienţi kilometri pentru a testa maşina, pentru a o cunoaşte, pentru a ne obişnui cu ea.
Autostiri.ro: Aveţi un motor de 2 L. Oare planetarele nu sunt subdimensionate pentru cei 110 CP?
Adam Robert: Da, avem un motor de Renault 25 destul de puternic. Este un motor de serie. Cutia de viteze şi planetarele sunt originale de Dacie. Într-adevăr sunt un pic subdimensionate. Am învăţat din greşeli. Ştim ce avem de făcut pe viitor. Cu siguranţă ne vom mai întâlni. În mod sigur.
Autostiri.ro: Cum a fost traseul competiţiei pentru voi?
Adam Robert: Traseul a fost un pic denivelat. Noi am plecat din coada plutonului şi au apărut şleaurile. Am evoluat excelent pe prima probă. Aici am avut şi o ieşire în decor. Îmi cer scuze pe această cale spectatorilor de la finalul PS 1 pe care i-am speriat un pic. Se mai întâmplă în curse.PS 2 şi PS 3 au fost probe cu denivelări. Şleauri foarte multe create de maşinile cu tracţiune integrală. Asta nu este o scuză ci o provocare să mergi bine, să te baţi pentru un timp cât mai bun. Îmi pare rău că am venit cu o suspensie tare adaptată curselor de viteză. Am învăţat din greşeli. La viitoarea cursă pe o astfel de suprafaţă vom avea o suspensie mai moale.
Autostiri.ro: Un debut inedit cu un navigator răguşit. Cum s-a descurcat echipajul fără un sistem de legături adecvat?
Gabi Bohîlţea: Bună ziua. Păi doar pilotul poate să spună cum a mers dictarea, cum m-am descurcat. Eu doar mi-am făcut datoria. A fost o experinţă unică. Am luat totul de la zero, fără intercomunicaţie. Dar ne-am descurcat.
Chiar ne-am adus aminte cum părinţii, bunicii s-au descurcat şi fără aceste sisteme de comunicare. Din prima zi de când am văzut maşina mi-am dorit să alerg. Am făcut eforturi, am format un echipaj. Ne completăm unul pe celălalt, ne ajutăm.Acest debut reprezintă un lucru frumos.Îi mulţumesc lui Robert pentru că m-a cooptat în echipa lui. Mi-am dorit acest lucru foarte mult şi la un moment dat am fost în dubii dacă voi participa sau nu la vreo competiţie. A venit însă şi ziua mare. Am sperat, am muncit, ne-am făcut prieteni.Cel care m-a făcut să-mi urmez visul este Claudiu David, un mare pilot. Îi mulţumesc lui şi echipei.
M-am simţit excelent. Pentru mine a fost mult peste aşteptări, ceva deosebit, aparte. Am făcut o echipă superbă cu Robert. Păcat de acest incident tehnic.
Autostiri.ro: Se poate întâmpla. O maşină de teren a organizatorilor nu a rezistat configuraţiei şi i-a cedat puntea spate. Ce se va întâmpla după acest raliu?
Adam Robert: Nu ne vom opri aici. Este un sport mult prea frumos. Vom participa la Campionatul Regional de Viteză în Coastă. În această fomaţie vom continua în Campionatul Naţional de Rally Sprint. Vom fi prezenţi la probele de macadam care pentru mine sunt deosebite. Sper să obţinem rezultate bune.Important este că ştim ce avem de făcut pe viitor din punct de vedere tehnic.
Legat de navigatorul meu vă pot spune că s-a descurcat excelent şi fără comunicaţii. Poate dacă ar fi făcut 5 probe ar fi fost răguşit. Rezultatele se vor vedea mâine dimineaţă.Curajul, pasiunea şi dorinţa ne vor duce mai departe. Desigur este nevoie şi de un buget adecvat. Noi vorbim deocamdată de bugetul familial.Cei care vor să facă acest sport trebuie să o ia de jos. Trebuie să conduci o maşină apropiată de cea de stradă să acumulezi experienţă şi apoi poţi să încerci şi altceva. Nu poţi să sari dintr-o maşină de stradă într-un Lancer.
Autostiri.ro: Noi vă ţinem pumnii să ajungeţi acolo unde vă doriţi. Vă mulţumim pentru acest parteneriat de suflet. Toate cele bune.
Adam Robert: Şi noi vă mulţumim. Mulţumim tuturor celor care cred în noi. În mod deosebit doresc să mulţumesc lui Sebi Itu şi Bogdan Marişca care ne-au încurajat pe probe.
Mulţumesc lui Sebi Itu şi Dan Gîrtofan pentru sfaturile preţioase pe care ni le-au dat, pentru căldura pe care au radiat-o în jurul nostru. Este fantastic să fi împins de profesionişti în luptă. Respectele noastre tuturor şi mult succes în Campionatul Naţional de Raliuri.
 



înapoi la lista de competiţii


Metalubs
autorally.ro
laca.ro | © Asociaţia AutoCrono - 2002 - 2020 Toate drepturile rezervate
acasă | competiţii | arhivă VTM | şcoală de pilotaj | film | vânzări auto | piloţi covăsneni | foto amatori | contact